Educació Física

El Consell Català de Ressucsitació junt amb el Departament d’Ensenyament ha format a professorat de tot Catalunya per tal d’ensenyar l’algoritme de suport vital bàsic als alumnes d’infantil, primària i ESO.

A Educació Física hem estat treballant com prevenir perills, i com actuar davant una situació d’aturada cardiorespiratòria. Uns deures que tenien els alumnes era explicar a les famílies allò que han après. A classe han practicat amb els ninots de pràctiques i també hem fet teatre. Us mostrem amb imatges allò que cal fer quan ens trobem amb algú inconscient.

1.Aproximació segura: hem de mirar abans d’apropar-nos a la víctima, si hi ha cap perill que ens pugui posar en risc (cotxes que ens puguin atropellar, cables d’electricitat, mercaderies perilloses, productes inflamables, elements d’una façana que ens pugui caure al cap, etc). Si hi ha perill, trucar immediatament al 112.

2.Comprovar resposta, si està conscient o inconscient. Colpejem suaument la víctima, i li parlem a les 2 orelles si està bé, si ens sent.

3.Cridar ben fort AJUDA! Per si hi ha algú al voltant que ens pugui venir a ajudar.

4.Ara cal veure si respira. Per això hem d’obrir la via aèria amb la maniobra de front-mentó. Amb la mà en vertical portem el front enrere i amb l’altre mà acompanyem la barbeta enrere, per impedir que la llengua obstaculitzi la respiració. Aproparem l’orella a la zona del nas-boca, i intentarem Sentir l’alè, Escoltar si respira, i Mirar al pit per si es mou per la respiració, durant 10 segons.

5.Trucar al 112 i donar la següent informació: identificar-nos, on ens trobem, i què tenim davant (víctima que està inconscient, i si respira o no).

6.En cas que Si respiri, el posarem en posició lateral de seguretat (PLS).7.Si no respira, iniciaríem les compressions toràciques. Podem fer-les a un ritme de 120 compressions per minut, fins que arribi l’ambulància, o bé fer 30 compressions i 2 insuflacions. Hem practicat amb el ninot.

8.Si tenim un DEA a prop, fer-lo servir. Hem pogut manipular un i aprendre com s’utilitza.

A continuació us deixem un recull de fotos de les sessions.

Per veure les fotos cliqueu aquí. camara

Els alumnes de cicle superior hem estat treballant l’equilibri, les tombarelles, les verticals i el conjunt d’aquests per confeccionar muntatges o coreografies d’acrosport.

L’acrosport és un esport acrobàtic-coreogràfic, ja que en els seus exercicis s’integren tres elements fonamentals:

  • La formació de figures o piràmides corporals.
  • Les habilitats gimnàstiques al terra com a elements d’enllaç entre una figura i l’altra.
  • Música.

Es podria definir també com un esport de cooperació, on existeix la presencia de companys que sincronitzen les seves accions motrius en un espai estable per a aconseguir la realització de figures o piràmides humanes.

A continuació us deixem les coreografies que han preparat els alumnes.

Per veure els vídeos, cliqueu sobre la imatge. video-64072 960 720

A l’àrea d’educació física, durant aquest mes de desembre hem començat a treballar el salt a la comba. Aquest és un joc popular que ha existit durant molts segles en tot el món i per tant hem de seguir fomentant el coneixement i la seva difusió per tal que no desaparegui.

Per mitjà del salt a la comba treballem continguts com: el ritme, la coordinació, els salts, la resistència, entre d’altres. Des dels més menuts fins als més grans plantegem activitats segons les seves capacitats coordinatives, que òbviament van molt lligades al període psicomotor en el qual es troben. Al mateix temps, aquestes activitats ens permeten treballar tant de forma individual com grupal, aconseguint que els alumnes s’ajudin els uns als altres cooperant entre ells/es. A més a més, és un joc que es pot adaptar per a tots els nivells segons les habilitats i capacitats que tinguin cada nen/a.

Us pengem algunes de les fotografies que hem fet aquests dies. Pròximament penjarem alguns vídeos amb les coreografies que han preparat els més grans.

 

El passat mes de desembre per fer passar el fred, a Educació Física vam estar treballant la coordinació i les nocions de seqüència temporal mitjançant jocs i saltant a corda. Han adquirit moltes habilitats i han practicat salts de molts tipus. En aquests vídeos els diferents cursos ens ensenyen el que han estat practicant. Esperem que us agradi!

canciones-para-saltar-la-comba-720x340

 

Durant aquesta setmana estem treballant diferents esports que els alumnes de cicle superior practicaran a la sortida esportiva que realitzaran el proper 26 d’octubre, a la zona esportiva de Vilafranca. Participaran 6 escoles de la comarca. Es faran grups barrejant l’alumnat de les diferents escoles i practicaran els jocs. Així coneixeran alumnes d’altres centres amb qui podran coincidir quan vagin al institut.

Cicle mitjà també ha practicat aquests esports a partir de jocs, com ara el Korfball, pitxi peu, mata-conills, mazaball, i handbol.

Les fotos que pengem a continuació corresponen al grup de 4t practicant Mazaball. És un esport federat mixt, on dos equips juguen a marcar gol a la porteria contrària. Es juga amb una massa i una pilota tova. Així, la pilota tant pot lliscar per terra com pot botar i ser batejada pels jugadors.

La propera entrada a la web serà destinada al treball de l’orientació a l’escola, amb motiu de la celebració de la cursa Vallmoranta que tindrà lloc a Sant Pere Molanta dissabte 17 de novembre. Us animem a totes i tots a participar a la cursa amb els vostres familiars, amics i amigues.

IMG 20181015 145259IMG 20181016 113039IMG 20181016 113119