PROJECTE DE CONVIVÈNCIA
A totes les escoles tenim un PROJECTE DE CONVIVÈNCIA. Aquest reflecteix les accions que el centre docent desenvolupa per capacitar els alumnes i la resta de la comunitat educativa per a la convivència i la gestió positiva dels conflictes. Malgrat encara no el tenim aprovat, planifiquem activitats per tal de poder complementar els objectius que ens proposem.
El curs 2017-2018 i aprofitant la Festa de Sant Jordi, que forma part del nostre projecte d'Impuls a la lectura amb la participació de diferents autors, il·lustradors... hem considerat que també podiem convidar a tres persones que aportessin experiències personals que puguin afavorir tant la convivència, com altres aspectes relacionats mab la gestió del dia a dia de l'escola.
Us presentem a les tres persones que durant els mesos d'abril i maig ens visitaran. Enguany ens visitaran l’Asha Miró i l’Ousman Umar, d’origen asiàtic i africà i Mar Masip (psicòleg expert en addició a les noves tecnològies). Ens explicaran les seves experiències i el seu canvi quan van trobar una família que els va acollir. Això ens permetrà poder treballar la multiculturalitat, el respecte envers altres cultures, l’esperit de lluita i l’agraïment.
L'objectiu de tot això és la prevenció, detecció i intervenció en els casos que ens podríem trobar a l'escola.
Dins de les actuacions que ens hem marcat aquest curs en el nostre Projecte de Convivència estan les de poder compartir experiències amb persones que poden ser una referència per als nostres alumnes.
Des de l’escola ens sembla una molt bona oportunitat per a fer créixer als nostres alumnes com a persones tolerants, solidàries i ajudar-los a viure en un món on no hi ha límits per aconseguir els seus somnis si s’esforcen per aconseguir-ho a través d’experiències reals i pròpies.
VIOLÈNCIA DE GÈNERE
El passat dia 26 de maig els nostres alumnes van participar d’una xerrada – taller sobre violència de gènere. Va ser una activitat molt interessant, i l’objectiu és que el nostre alumnat sigui capaç de detectar qualsevol fet o actuació que promogui la violència de gènere. Aquest activitat s’inclou dins del projecte de convivència.
Per concloure aquesta proposta l’alumnat de tercer, quart, cinquè i sisè han participat en l’elaboració de logos que fan referència a aquest tema. I la producció final s’ha pintat a una paret de l’escola. Us deixem una galeria de fotos.
XERRADA-TALLER
LOGOS
MURAL
MARC MASIP - CURS 2021-2022
Dins del marc de la convivència un dels temes que tractem durant aquest curs és la violència de gènere. Aquetes accions també és duen a terme a les xarxes socials i molts dels adolescents s'hi veuen afectats. Per tal de treballar la prevenció hem convidat a Marc Masip psicoleg i expert amb addiccions a les noves tecnologies. Aquesta conferència taller ha anat adreçada a l'alumnat de cicle mitjà i cicle superior. Els ha estat explicant quan és d'important ser responsable en l'ús de la tecnologia. Ha sigut una xerrada molt dinàmica i interessant. El cost d'aquesta activitat va a càrrec de l'Ajuntament d'Olèrdola. Us adjuntem les imatges de la xerrada.
MARC MASIP CONNECTA AMB TV ESPAÑOLA DES DE L'ESCOLA ROSSEND MONTANÉ
Després de realitzar la conferència taller amb el nostre alumnat, Marc Masip va connectar amb una tertulia de TV Española que parlava de "Enganchados a las pantallas". Us recomanem que dediqueu deu minuts a veure aquesta notícia. Us adjuntem l'enllaç del programa. El moment de la seva interenció va ser des de 2:14 fins a 2:28. La connexió es va fer des de la biblioteca de l'escola i ens sembla interessant per fer una reflexió sobre l'ús de les pantalles. Esqperem que us agradi.
Per veure el programa, cliqueu sobre la imatge.
MARATÓ TV3
Durant aquests diel hem anar recollint els diners de cada una de les activitats que hem fet. El resultat final ha sigut 669,00 €. Moltes gràcies per la vostra col·laboració.
SETMANARI 3 DE VUIT
Avui 18 de desembre surt en l'apartat el Pom de Dalt l'escola Rossend Montané explicant les activitats que hem fet dins el projecte de la Marató. Per veure l'article, cliqueu aquí.
VENDA DE LLIMONES
Com altres anys el nostre alumnat ha recollit llimones i taronges dels nostres arbres fruiters. Ho han posat en bosses i ja està tot preparat per repartir. Esperem recollir forces diners amb les vostres donacions. Aquí teniu un recull de fotos. Cliqueu aquí.
XOCOLATADA
Avui dijous hem fet un esmorzar solidari, xocolata amb melindros. Estava boníssim!! Aqui teniu un recull de fotos. Clqueu aquí.
CONCURS DE FOTOS
Ja tenim totes les fotos que heu estat fent durant aquestes vacances. Hem vist fotos molt xules i ens ha costat molt triar els finalistes. Ens ha semblat una experiència molt bonica i una altra manera de conèixer el nostre municipi. Aquí us deixem el recull de totes les fotos presentades.
Volem felicitar als guanyadors d'aquesta edició. Us deixem aquí les seves produccións.
Guanyadors del cocnurs
EL CEL D'OLÈRDOLA
1r. premi: Arlet Ruiz amb el títol "Cel de tarda", ubicació: Esglèsia Sant Pere Molanta
2n premi: Max Torrents amb el títols "Els núvols de la tarda des del balcó de casa meva"
3r premi: Guiu Runsó amb el títol "Onades al cel" ubicació Barri de Can Torres
Per veure la resta de fotos d'aquesta categoria, cliqueu aquí.
M'AGRADA EL VERD
1r premi: Albert i Júlia Guiral amb el títol " Nyam-Nyam, ubicació: La Serreta
2n premi: Oriol Serradell amb el títol "Una mantis a l'hort" ubicació: Can Trabal
3r premi: Irene Gàlvez amb el títol "Caminem junts" ubicació: Viladellops
Per veure la resta de fotos d'aquesta categoria, cliqueu aquí.
RACONS AMB ENCANT
1r premi:Héctor Moreno amb el títol "Un passeig pel cor d' Olèrdola" ubicació: Camí de Viladellops a Olivella
2n premi:Aina Samblas amb el títol "Fins a l'infinit i més enllà" ubicació: Parc Natural d'Olèrdola
3r premi: Oriol Alsina amb el títol "Minecral del passat" ubicació: L'antiga pedrera
CONCURS DE CARTELLS
Com escola creiem que és interessant educar l’alumnat en les col·laboracions socials, i per a donar tancament al projecte que vam dur a terme durant el confinament sobre el Coronavirus, ens ha semblat una bona opció participar en la Marató d’aquest any, ja que els diners van destinats a la investigació sobre el Coronavirus.
L’alumnat de 5è i 6è, ha participat en el concurs de PINTA LA MARATÓ. Aquesta activitat consisteix en elaborar el cartell que la representarà. Aquests són els cartells :
Si voleu veure el procés d'elaboració, cliqueu aquí.
Un dels objectius de La Marató de TV3 és conscienciar els joves sobre les malalties tractades al programa. Per aconseguir-ho, la Fundació desplega una intensa campanya de divulgació i sensibilització adreçada als centres educatius que arriba a més de 200.000 joves. Un col·lectiu format per més de 600 professionals de la salut és l'encarregat de fer la divulgació impartint al voltant de 5.500 sessions en cada nova edició.
Una professional de la salut,Ainhoa Brantuas, farà la nostra sessió el proper dia 11 de desembre a l'alumnat de Cicle Superior, per acostar als infants a la realitat mèdica i humana de la Covid-19 i despertar el seu esperit solidari envers les persones afectades i les seves famílies.
Hem preparat activitats per poder aconseguir diners per la Marató. Aquí us deixem les nostres propostes :
Activitat 1 - Venda de llimones: Tenim els llimoners de l’escola plens de llimones i no volem que es facin malbé. Prepararem bosses, i com altres anys, en podreu adquirir donant la voluntat. Quan les tinguem preparades, ja us ho farem saber, però si voleu fer comanda ho podeu anotar a l’agenda o bé dir-ho directament als/les vostres fills/es.
Activitat 2 – Xocolatada: El dia 17 de desembre farem una xocolatada solidària a l’hora d’ esmorzar. L’aportació és voluntària però com a mínim 1 € que es farà arribar a la tutora durant els dies 9, 10 i 11 de desembre.
Activitat 3 – Concurs fotogràfic “ Descobrint Olèrdola “: Aquesta activitat està pensada per fer-la en família i podrà ser en tres modalitats:
- 1.El cel d’Olèrdola.
- 2.Racons amb encant.
- 3.M’agrada el verd.
El preu de la inscripció és de 2 € per participant. Podeu presentar com a màxim una foto per categoria i alumne/a ( 3 fotos).
El pagament per participar en el concurs de fotografia es realitzarà la setmana del 14 al 18 de desembre al tutor o tutora.
Un cop fetes les inscripcions, us facilitarem les bases del concurs i el correu on heu d’enviar les fotografies.
El termini de presentació de fotografies serà el 7 de gener. El dia 8 de gener triarem les fotos guanyadores, una per categoria, i entregarem els premis.
Amb totes les fotos rebudes, prepararem una exposició.
OUSMAN UMAR
Activista solidari, on les seves vivències personals per compartir estan plenes de coratge. Compartir una estona amb l’Ousman pot ser una bona experiència per créixer junts.
L’Ousman és un ghanès que per la manca d’oportunitats per a l’educació va emigrar a Espanya i és estudiant de màster a ESADE i tècnic i muntador de bicicletes. La seva experiència ha motivat la passió d’ajudar els estudiants de Ghana a través de la seva recerca de l’excel·lència acadèmica, especialment en les TIC.
L’Ousman va marxar del seu poble natal quan tenia 9 anys. Els seus pares el van enviar a fer d’aprenent al taller mecànic que el seu oncle tenia a Techiman i, des d’aleshores, va deixar d’anar a l’escola per guanyar-se la vida. L’Ousman havia sentit parlar d’Europa, i tot i no saber ni tan sols llegir un mapa, es va proposar arribar-hi, convençut que allí hi trobaria un paradís. El viatge el va portar fins a Líbia creuant el desert amb una màfia de tràfic de persones. De 46 que van iniciar el viatge, només 6 van arribar a la destinació final. A Líbia va treballar durant 5 anys fins a reunir els diners per reprendre el seu camí. Finalment va arribar a Europa arriscant la vida en una pastera. Un cop a Barcelona, va tenir la sort de conèixer una família que va decidir ajudar-lo: el van acollir i això li va permetre accedir legalment a una feina i a l’educació. De ser pràcticament un analfabet, en 10 anys ha arribat a la universitat, on després de cursar uns anys de Química per canviar a Relacions públiques i Màrqueting. Actualment estudia el màster de Direcció de Cooperació Internacional d’ESADE.
Conscient que el seu cas és excepcional entre els centenars de joves que cada dia emprenen viatges semblants, se sent amb l’obligació de “retornar la sort que ha tingut”, com explica ell mateix. I la clau perquè nens i nenes tinguin capacitat per decidir sobre el seu futur és l’educació i la informació.
El projecte de proporcionar alfabetització digital als infants de Ghana neix de la voluntat del seu fundador, Ousman Umar, de garantir que els nens i nenes del seu país d’origen tinguin més eines per decidir el seu futur que les que va tenir ell. NASCO ICT és un ONGD que té com a objectiu crear una xarxa d’aules d’informàtica a escoles rurals de Ghana, amb l’objectiu de familiaritzar els infants amb les eines digitals i facilitar-los l’accés a la informació.
La iniciativa busca garantir que tots els nens i nenes del país disposin de les eines i els coneixements que els permetin desenvolupar el seu talent i accedir a la informació necessària per crear oportunitats i decidir el seu futur. És per això que des de Barcelona ha vetllat per garantir l’educació dels seus germans. El més gran d’ells, Banasco Nuhu Seidu, és llicenciat en Ciències Polítiques a la Universitat de Ghana i dirigeix la contrapart de NASCO al país africà.
Nasco ICT i Proactiva Open Arms han establert un acord de col·laboració que els permetrà treballar junts en determinats projectes solidaris i difondre la seva tasca. Proactiva Open Arms treballa per rescatar del mar a refugiats que es dirigeixen a Europa fugint de conflictes bèl·lics, persecució o pobresa.
http://www.rtve.es/alacarta/videos/para-todos-la-2/para-todos-2-ong-nasco-ict/3167064/
ASHA MIRÓ
Escriptora, icona de la interculturalitat i tertuliana mediàtica
AUTOBIOGRAFIA
Nací cerca de Nasik, a orillas del Godavari, en India y viví entre Nasik y Bombay los primeros seis años de mi vida, hasta que en 1974 fui adoptada y me convertí en una ciudadana más de Barcelona. Me diplomé en Ciencias de la Educación en la Universidad Blanquerna de Barcelona y cursé la carrera musical y de piano en el Conservatorio Municipal de Barcelona. De 1989 hasta 2001 ejercí como maestra en varias escuelas de Barcelona. Mi interés por la cooperación me ha llevado a participar como voluntaria en campos de trabajo en varios países y he colaborado en la organización de actos solidarios.
En el ámbito de la adopción internacional, me convertí en una persona referente en su momento y solicitaron mi presencia en congresos y coloquios sobre adopción así como en cursos de formación de futuros padres adoptivos y en programas de televisión.
Desde el año 2000 he presentado actos públicos, he colaborado en programas radiofónicos y en múltiples debates y programas televisivos españoles. He sido la presentadora del programa AD sobre el mundo de la publicidad en el Canal 33 de Televisió de Catalunya, del programa Líneas de Vía Digital y del programa semanal Filmets de las televisiones locales del circuito catalán. También he presentado el programa cultural Continuarà en Televisión Española de Cataluña.
Trabajé en el Departamento de Comunicación y Promoción del Fórum Universal de las Culturas Barcelona 2004 y en el Departamento de Educación.
Del 2002 al 2004 fui la portavoz del Fórum Universal de las Culturas y viajé por toda Catalunya dando a conocer lo que sería y representaría el Fórum tanto nacional como internacionalmente, así como los temas más importantes que se debatirían, actuando como intermediaria entre la ciudadanía y las instituciones.
Desde la publicación de mi primer libro, “La hija del Ganges”, me solicitaban en Cataluña y cada vez más en toda España, en la cara que representaba los valores del respeto por la interculturalidad y la diversidad en nuestra sociedad.
Me convertí en el puente de unión entre India y España a través de Casa Asia, una institución afincada en Barcelona dedicada al fomento de la cultura asiática en la sociedad occidental a través de múltiples actos culturales y diversas conferencias y debates. Presenté muchos de estos actos y participé en la mayoría de actividades culturales como símbolo de unión entre ambas culturas. He hecho de relaciones públicas en numerosas ocasiones como persona profundamente implicada tanto personal como profesionalmente en las relaciones entre India y la cultura asiática en general y España, como su país de acogida.
Fui reclamada constantemente para hablar de mi experiencia como persona india adoptada, de mi experiencia en haber reencontrado su familia biológica y como referencia de persona que representa la multiculturalidad de la sociedad.
En el año 2004 fui la imagen de la prestigiosa firma de joyas Rosa Bisbe, protagonizando una colección dedicada a la India.
En el ámbito mediático he participado en numerosos actos públicos, como la entrega de premios de diferentes instituciones, he desfilado por Intermon Oxfam, y presenté diversos actos importantes relacionados con la diversidad y la cooperación internacional que han tenido lugar en nuestro país.
He trabajado para el Ayuntamiento de Barcelona como asesora en la nueva “Regidoria de Dona i Drets Civils”, como mediadora entre el ayuntamiento y las mujeres inmigrantes. Actualmente trabajo en el Departamento de Comunicación del Ayuntamiento de Barcelona.
A través de mi trabajo constante en escuelas y bibliotecas de todo el país, he tenido la suerte de concienciar a miles de niños y jóvenes, gracias a charlas y debates sobre mis libros, a entender mejor el mundo en que vivimos y a respetar los valores no-occidentales.
La hija del Ganges y Las dos caras de la luna, auténticos best-sellers tanto en catalán (La Magrana) como en castellano (Lumen), con más de 200.000 libros vendidos entre las dos lenguas hasta 2005, han sido traducidos al holandés, italiano, alemán, finés, polaco, portugués, griego y al inglés en Estados Unidos (Simon&Schuster), en el Reino Unido (Summersdale) y en Australia (Random House), así como una edición especial en castellano para Estados Unidos y Puerto Rico.
A inicios de 2007 publicó su primera obra de ficción, Rastros de sándalo (Planeta/Columna, 2007), escrita a cuatro manos junto a Anna Soler-Pont – y alcanzó los primeros puestos de las listas de best-sellers. En el año 2011 publica Tocando el cielo (Medialive content), una colección de 25 entrevistas a personajes famosos de la cultura, la música y las artes, en el que hablan sobre el valor del éxito en la vida. Palabras recobradas es un libro dedicado a Josep Miró, su padre, donde recoge palabras esenciales en sus vidas y lo convierten en una guía para cualquier persona que se enfrenta a la enfermedad del Alzheimer (2013)
Ha publicado libros infantiles, como Los cuatro viajeros (2003) y Los cuatro viajeros en el Acuario (2004), ambos en Beascoa La Magrana, el cuento musical Gotas de colores (2009), Komal y la cometa de colores (2013), La pequeña hija del Ganges (2014), versión infantil del primer libro editado por la autora.
Una serie de libros inspirados en la cultura de India, Rangolis de mi tierra (2009), Rangolis de mi infancia (2010), Rangolis de la Sabiduria (2013) y un libro que nos descubren Nuria Langreo y, yo misma, sobre el arte milenario de la medicina de India, la ayurveda, Porque las indias son bellas como diosas (2012).
Se ha rodado un documental televisivo basado en el libro La hija del Ganges (que de momento sólo se ha emitido en TV3) y ha inspirado una serie infantil de dibujos animados titulada Asha, actualmente en preproducción a cargo de Cromosoma (productores de Las tres mellizas), con la participación de Televisió de Catalunya y Televisión Española.
MARC MASIP
Marc Masip ens servirà com a prevenció, detecció i intervenció enfront l'assetjament entre iguals. Ens ve a parlar de les noves tecnologies i la influència que tenen en la vida de les persones. Aprendre a desconnectar de les pantalles per connectar amb la vida real. Marc Masip és fundador i director de l’empresa Desconect@. Cal recordar que Espanya és el país amb més addicció d’Europa i aquesta addicció crea un abús, mal ús i problemes en les persones. Com diu el Marc: “Les noves tecnologies van molt més avançades que els controls que se’n poden fer”. Per tant com a pares és important identificar conductes inapropiades i aprendre estratègies per modificar-les.