NOVETATS

   PREINSCRIPCIÓ CURS 2022-2023

informat2  

LA NOSTRA ESCOLA

 

  marato

 images 

DECLARACIÓ RESPONSABLE INFANTIL 

DECLARACIÓ RESPONSABLE PRIMÀRIA 

 

certamen

  

NOTÍCIES QUE FAN REFLEXIONAR

 

portmafalda

 

LLAR D’INFANTS

 

 

IMG 0257

 

 

 

 

Hola famílies,

Durant aquest 2n trimestre hem fet moltes activitats i per això us volem explicar i ensenyar mitjançant un recull fotogràfic, tot el que hem anat realitzant!

 Pel què fa a la lectoescriptura:

  • Els dilluns aprofitem el matí per explicar als altres companys i companyes què hem fet durant el cap de setmana, després ho dibuixem i fem una petita frase explicativa.
  • També hem començat fa dies, l’activitat del reporter i la reportera on l’infant que s’emporta la maleta ha d’escriure una notícia o una experiència viscuda i després explicar-la als seus companys
  • A més a més també aprenem les dites dels mesos de l'any. Aquest trimestre hem treballat les següents dites: “Gener fredolic, entra bufant els dits”, “Pel febrer, abriga’t bé” i l’última d’aquest trimestre “Març marçador de nit fa fred i de dia calor”.
  • A l'etapa d'educació infantil els contes són molt importants. A vegades hem fet feines més específiques i altres n'hem parlat a la classe. Els contes que hem treballat aquest trimestre son els següents: Tinc un volcà, La caseta de xocolata, Invencibles i La llegenda de Sant Jordi.
  • En qualsevol activitat és important l'expressió oral, però també cal treballar de forma específica les lletres, el vocabulari... i això ho podem fer, entre altres activitats, amb els racons. Els racons que hem treballat aquest trimestre son els següents: confegir paraules en lletra lligada amb puzles; composar l’abecedari en lletra lligada; treballar el vocabulari de l’hivern confegint paraules en lletra de pal i lligada, relacionant paraula-imatge, ordenant paraules desordenades i separant paraules en síl·labes; treball del vocabulari dels contes; escriure el nom i cognom en lletra lligada amb vileda; confegir el nom i cognom; busquem coses que comencen amb la lletra...
  • Per adquirir un domini i evolució en el traç de les grafies i escriptura, en lletra de pal i lligada, així com una millora en la prensió i en el control muscular, també fem grafisme.

1. Lectoescriptura

 

Pel què fa a les matemàtiques:

Continuem treballant amb Innovamat i els CRICS, ja que parteix d'una metodologia més manipulativa i motivadora, deixant que cada infant busqui estratègies i raoni per descobrir nous aprenentatges. Dins d'aquesta metodologia, trobem:

  • Tallers: Hem treballat el nombre 7 a partir d’un joc de punteria i hem cercat cartes que sumen 7, hem completat taules de doble entrada amb les peces dels blocs lògics, hem creat unes estovalles prenent mides i després decorant-les fent seriacions, hem cercat les propietats dels cossos geomètrics i hem descobert les característiques principals dels prismes i les piràmides, hem construït una escultura amb figures 3D que han portat de casa.
  • Racons: Aquesta metodologia ens permet organitzar-nos en petits grups. Racons que hem realitzat: “escaleras y serpientes”, oca, puzzles, joc magnètics de disfresses, bunny boo, memory, series i patrons, posició relativa a l’espai i característiques dels cossos 3D. A més a més, seguim treballant les grafies dels nombres treballats amb les seves respectives quantitats.

També ho complementem amb l'aplicació d’INNOVAMAT, un cop a la setmana i així ajudar a reforçar allò que anem treballant a l'aula.

 

A més a més, amb el quadern de raonament lògic, estimulem les habilitats cognitives que ja tenim, ajudant-nos en un futur a resoldre problemes, desenvolupar el nostre pensament crític i exercitar la nostra memòria. També permet adonar-nos de les relacions entre diferents elements (pensament abstracte) i a partir de les experiències passades, desenvolupar idees noves. En aquest quadern ens tenim activitats de diferent grau de dificultat de seqüències temporals, relacions entre objectes, sèries i identificació de contraris.

2. MATEMÀTIQUES 1

 

Pel què fa als espais d'aprenentatge:

A partir d'unes propostes de caràcter obert, els infants van descobrint i construint el seu propi aprenentatge. L'exploració que fan segons els seus interessos és igual d'important que l'enriquiment mutu que tenen a través de la relació amb els altres.

Els mestres Crics (Innovamat) són els que proposen espais com el d'experimentació amb el Bor, el de construccions amb la Petra i el d'art amb el Mon. A més a més de la Meca que és el lloro que ens convida a anar a l’espai parlem. Durant aquest 2n trimestre hem pogut fer els següents espais d'aprenentatge:

 

  • Espai d'experimentació: manipular i separar llegums per mides; experimentar amb el magnetisme a través de diferents propostes: la pesca magnètica, les bales magnètiques i les construccions; guiar la bola en un pla inclinat; dirigir pilotes a través de canals que ells i elles poden moure; manipular ampolles amb líquids de diferent densitat; observar i classificar radiografies a les taules de llum i veure com som nosaltres i els animals per dins; jugar amb els miralls, buscant simetries, deformant la imatge...; experimentar amb les rampes la velocitat en un pla inclinat i comparar el fregament amb diferents superfícies; separar i classificar materials de diferents característiques: farina, confeti i pedres.
  • Espai de construccions: Vam iniciar el trimestre inventant-nos màquines i/o robots que ens ajudessin a fer alguna cosa en el nostre dia a dia. Primer calia fer una proposta i dibuixar-la per acabar fent-ne un prototip. Després de Carnestoltes, vam experimentar amb diferent tipus de material per poder fer creacions lliures i hem acabat el trimestre intentant construir ponts de diferents tipus.
  • Espai de l'art: pintar i experimentar amb glaçons fets amb els colors de l’hivern; fer collage estampant primer amb plàstic de bombolles i després enganxant diferents materials dels colors de l’hivern; pintar amb colors de l’hivern i enganxar sal de diferents gruixos perquè sembli neu o glaç; treballar l’artista Piet Mondrian a través de diferents tècniques: taules de llum amb paper de cel·lofana, lego i pintura. Finalment cada nen/a ha creat la seva pròpia obra inspirant-se en els conceptes matemàtics de Mondrian. També hem fet dibuix lliure amb ceres.
  • Espai de parlem: aquest espai és important per ampliar vocabulari i expressar-nos més fluidament i amb coherència, al mateix temps que agafem confiança en nosaltres mateixos. Els dies de carnaval, vam inventar-nos contes amb les disfresses que teníem. Les altres setmanes, començàvem amb jocs com el despertador o on soc i després triàvem les titelles per crear històries. També tenim un racó amb contes per fullejar tranquil·lament.

3. ESPAIS APRENENTATGE

 

Pel què fa als moments d'aula:

  • Aquest trimestre continuem treballant el projecte "Petjades". Vam tenir la visita de l’Eva, la mare de l’Izan de P5, ja que va venir de petita a la nostra escola. A més a més hem començat el projecte d’ésser viu: P3 els cucs de seda i P4 i P5 la morera i les plantes.
  • Els dijous ve la Gemma a fer música i a banda d'ensenyar-nos cançons, també hem tocat algun instrument. Durant aquest trimestre hem après aquestes cançons: Som molta colla, El senyor greu i el senyor agut, El gat i la granota, El ballet del rotlletó, Jo voldria ser un gran músic
  • Ens encanta anar al gimnàs a fer psicomotricitat! Comencem escalfant per després poder enderrocar la muralla i a través de la pròpia vivència, ser conscients del propi cos, així com la potenciació de l'autoestima.
  • Altres moments de gaudi a l’aula és quan fem activitats plàstiques amb diferents materials com les aquarel·les, pintura, collage... i també quan juguem lliurement.

 

Esperem que en gaudiu molt i compartiu aquestes fotos amb els vostres fills i filles, per tal que us puguin explicar amb les seves paraules i les seves emocions, el seu dia a dia a l’escola.

IMG 20211203 190550