4t

Aquest curs, hem fet un munt d’activitats de taller son hem manipulatet material divers per tal de completar els aprenentatges. Hem fet activitats de matemàtiques com els geoplans, els pro-bots… de plastica i medi. Aquí teniu algunes imatges!!

Per veure les fotos cliqueu, aquí

Per tal de poder observar com es mou la Terra respecte el sol, hem fet una observació de les ombres al pati de la escola amb un pal situat al sol.

A classe primer hem fet hipòtesi sobre on es troba el sol al mati, al migdia i a la tarda.

Uns alumnes deien sobre la muntanya del Papiol, altres en direcció a Vilafranca, altres en direcció Barcelona o d’altres cap al Garraf.

Hem vist que és més entenedor utilitzar els punts cardinals i els hem repassat.

Després de fer les observacions durant mati, migdia i tarda hem observat :

1.El sol surt per l’est i el recorregut aparent del sol és d’est a oest.

On es troba la ombra en cada observació que hem fet?

A primera hora del matí l’ombra està orientada en direcció oest i és molt llarga.

Al migdia l’ombra va apuntant al nord i l’ombra es fa més curta.

A la tarda l’ombra torna a créixer i va apuntant cap a l’est perquè el sol es pon per oest.

Això passa perquè el sol està en diferent posició i alçada. Quan el sol és més baix, l’ombra és més llarga i al contrari, quan el sol és al punt més alt, l’ombra és més curta. 

2.Com veiem el sol durant les diferents observacions?

El sol l’anem veien fent un arc al cel, no perpendicular a la Terra.

També influeix l’estació de l’any que estem i l’hemisferi on ens trobem. A l’hivern i a l’hemisferi nord el sol està en una posició bastant baixa degut a la inclinació de l’eix de la Terra.

P2040176P2040177P2040178P2040179

 

A classe hem parlat que hi ha moltes roques i minerals diferents que es troben a l’escorça però els minerals i roques que surten dels volcans no sabem massa com són.

Amb aquesta activitat hem descobert i hem pogut comparar diferents materials que poden ser molt diferents tant de textura, de pes i de color, i fins i tot d’ olor i ens donen pistes de com pot ser l’interior de la terra. Malgrat que els homes només podem arribar a una certa profunditat, tenim una idea de què hi ha sota el terra que trepitgem. Sabem que hi ha roques foses com les que surten pels volcans en forma de lava, roques molt calentes, sòlides però deformables, metall líquid o sòlid,... a més que hi ha molta temperatura. per això trobem molts minerals diferents.

P1210160P1210161P1210162P1210163P1210164P1210165P1210166

P1210162P1210163

 

Aquest curs estem treballant el projecte interdisciplinari sobre descobrir l’univers. Realment estem descobrint moltes coses sobre l’univers: com se suposa que va aparèixer amb la teoria del Big Bang, les galàxies i la nostra galàxia La Via Làctia, el

nostre sistema solar i els planetes que el formen i sobretot com és el nostre planeta. Tot això va venir perquè ens vam preguntar “per què hi ha estacions durant l’any?” . Encara ens queda coses per descobrir i segur que trobarem la resposta.

Comprovem la distància al Sol dels planetes del nostre sistema solar.

Per tal de poder comprovar com de lluny es troba cada planeta en relació al sol, hem calculat les distàncies reals a escala per tal de poder-ho simplificar.

Hem vist que els planetes interiors, entre ells La Terra, estan molt a prop del Sol i en canvi els planetes gasosos estan molt lluny. Per això hi fa tant de fred!!!!!

Per veure les fotos cliqueu aquí.

El Pau ens ha explicat la vida de la seva àvia Mari.

La Carla ens ha explicat la vida de la seva iaia Àngela.

Hem passat un bona estona aprenent coses de la vida de les seves àvies. Moltes gràcies a tots dos i a les famílies, també de l’Ester i l’Eloi Urbano que ens van explicar sobre els seus avis abans del confinament.

P9220045PA060060