El 8 de març és un dia molt especial i a l'escola l'hem celebrat fent un taller que ens ha fet reflexionar i activar el pensament crític. Voleu saber què vam realitzar?

Primerament, tot l'alumnat va dir el nom d'una persona que fos un o una referent per a ell o ella... Van sortir noms d'escriptors/es, esportistes, polítics/ques... divuit noms, per divuit alumnes que vam anotar a la pissarra. Després, la mestra va encerclar quatre dels divuit noms. I els va preguntar... 'què tenen en comú aquestes quatre persones?'. Aviat, alguns alumnes van adonar-se que els noms encerclats corresponien a dones, i, curiosament, tres dels quatre noms havien estat proposats per nenes. 

Per què no van sortir més noms de dones? Quines són les raons per les quals les dones no han tingut tanta visibilitat al llarg de la història? D'aquestes qüestions en vam fer un bon debat!

En acabat, vam veure les fotografies de nou dones, i pocs sabíem qui eren o els motius pels quals eren conegudes: Rosa Parks, Margaret Tatcher, Jane Goodall... Així doncs, ens vam posar a investigar, per parelles i tot utilitzant els ordinadors. L'objectiu era crear un pòster molt visual del seu treball i fer-los un petit reconeixement a la nostra aula.

I així de fantàstics han quedat!

IMG20210308153315IMG20210308153525IMG20210308153529IMG20210308153537IMG20210308153544IMG20210308153604IMG20210308153617IMG20210308153631IMG20210308153723IMG20210308153849

Aquest curs va començar amb un encàrrec molt especial, no us podeu imaginar qui era el remitent… Ni més ni menys que la comissió real de l’època medieval. Resulta que amb el confinament van perdre tota la informació referent a l’Edat Mitjana i ens ha tocat a nosaltres, als alumnes de cicle superior, posar-nos els barrets d’investigadors i fer un projecte sobre aquesta etapa històrica.

Però... Com vam començar? Primerament amb la creació d’una línia del temps ben gran, que recull els aspectes més importants de les èpoques anteriors, la Prehistòria i l’Edat Antiga. Amb tot això, i amb algunes activitats inicials, com el visionat de la pel·lícula de Robin Hood, ens vam dividir en equips de treball, equips d’experts on cadascú va treballar certs aspectes de l’època medieval: els castells i monestirs, la vida quotidiana, les croades, l’art romànic i gòtic, els gremis... Finalment vam acabar creant presentacions online amb Google Drive sobre el tema que ens havia tocat, i vam fer la nostra primera exposició oral davant dels companys. Tots i totes vam aprendre dels nostres amics i amigues! Un Kahoot creat pels alumnes del cicle va culminar el projecte.

Creieu que és important saber d’on venim per saber cap on volem anar? Us deixem algunes imatges del dia de les presentacions orals.

IMG20201110144817IMG20201110150400IMG20201110151733IMG20201110152952IMG20201110154007IMG20201110155035