Novetats

PLA D'OBERTURA DE CENTRES EDUCATIUS EN FASE 2

COM TREBALLEM A L'ESCOLA DES DEL CONFINAMENT

tot anira be

 

 pre

 

certamen

 

INFORMACIÓ SOBRE CORONAVIRUS

FESTA DE LES FAMÍLIES

 

Televisió escolar

Revista escolar

 abareque

 

 

Notícies que fan reflexionar

portmafalda

Llar d'infants

IMG 0257

Informat

 

Educació Infantil

Us deixem un recull d’imatges dels diferents espais que estem fent durant aquest trimestre. A més a més, us expliquem les diferents propostes que hem dut a terme.

Aquest trimestre a l’espai de JOC SIMBÒLIC hem gaudit de les DISFRESSES. Els infants s’han pogut disfressar, maquillar i fins i tot fer unes petites representacions teatrals.

Així doncs han pogut disfressar-se de personatges fantàstics, de contes i de l’entorn familiar. Un cop escollit el seu personatge s’han pogut maquillar ells mateixos, amb ajuda d’un company o amb l’ajuda de l’adult i després han pogut representar petites històries senzilles.

Han treballat l’autonomia en vestir-se i desvestir-se sols, recollir els materials, desenvolupar la imaginació, participar en dramatitzacions senzilles, compartir estona de joc i potenciar l’expressió oral.

L’espai de l’ART és un espai per crear a partir de diferents propostes i materials. Les propostes del segon trimestre han sigut dissenyades per gaudir de la festa de Carnaval i per manipular amb diferents materials quotidians(aigua i farina). També teníem l’espai de pintar les màscares que més ens agraden. A més a més, hem dibuixat amb aigua i farina, quina sensació!! Hi havia un espai per dibuixar amb pintura i retoladors blancs, sobre fons negre! Han quedat uns dibuixos ben artístics!!

I les últimes sessions, les hem aprofitat per crear un autoretrat ben divertit i esbojarrat!! Segurament que les heu vist pel passadís! Us han agradat?

Ja veieu que a l’espai de l’art ens ho passem molt bé perquè.... imaginem, creem, retallem, enganxem, riem, compartim... i també ens agrada netejar els pinzells, pots, taules i el que faci falta! A més d’artistes cada vegada som més responsables!

 

A l’espai d’EXPERIMENTACIÓ hi havia 5 propostes diferents:

-Juguem a destriar: Hi ha una safata gran amb farina, pedres i confeti barrejats i els infants han d’aconseguir separar i classificar els diferents materials. Per fer-ho poden fer ús de coladors de diferents mides, pinces... Com és que el confeti no passa pel colador? Perquè és molt gran i els forats són molt petits. La farina és fineta

- Pesca magnètica: Amb aquesta activitat els infants coneixen la propietat del magnetisme. Amb una canya i un imant a la punta han de pescar objectes que s’imanten. Comproven que no tots s’imanten, per què? Quines propietats tenen diferent?...

-Canals i pilotes: Els nens han de col·locar les rampes de manera que les pilotes es desplacin fins a la capsa. Han de tenir en compte la inclinació, el pes de les diferents pilotes... Els fem preguntes: podem aconseguir fer el camí més curt?

- Es mouen igual les bales?: hi ha 4 ampolles transparents amb líquids del mateix color però de densitat diferent i a dins hi ha bales. D’aquesta manera la velocitat de la caiguda de la bala varia segons la densitat. Els fem preguntes: per què penses que no baixen a la mateixa velocitat les bales? Creus que tots els líquids són iguals?

-Mini-sorral: En una caixa gran es recrea un sorral però de petites dimensions. Hi ha sorra, pedretes perquè facin camins, camions petits, excavadores... pales, rasclets i sedassos petits per fer sorra fina...

En aquestes propostes els nens i nenes es plantegen hipòtesis, fan comprovacions i van desenvolupant el seu pensament científic.

A l’espai de CONSTRUCCIONS, els infants han pogut crear i construir mitjançant la manipulació de diferents materials com: kapla, peces de lego, elements naturals com pinyes, fruits secs, pedres, troncs..., animals, ninos de playmobil, vehicles ja siguin cotxes, trens, avions, etc. També podien utilitzar taps de suro o de plàstic, fulloles de fusta i caixes de cartró entre d’altres. Altres materials amb els quals podien fer construccions eren peces que es poden utilitzar com les politges i fils per crear entre altres coses ponts tirolesos (“tirolines”) i “ascensors”.

Una altra proposta que tenien a l’espai eren les taules de llum on amb material divers com pedres de diferents colors, gots, pals... podien construir i experimentar què passava quan posàvem colors junts, com podien fer una petita torre sense que caigués, etc.

Després d’experimentar i comprovar hipòtesis que els van anar sorgint durant les sessions més lliures, vam explicar el conte “Els invents de la Malvina”. La Malvina és una nena que té una gran capacitat per crear coses increïbles, però també ens ensenya que no sempre surt a la primera o que no sempre és fàcil inventar. A partir d’aquí se’ls va proposar que intentessin crear també alguna màquina o robot que fes o servís pel que ells i elles volguessin. Van sorgir moltes idees i el resultat han estat màquines i robots que podien fregar, portar coses, pintar, aspirar zombis, canviar d’emocions, transportar-nos a altres planetes, agafar raïm i llaurar la terra... A més a més també hi havia càmeres, submarins, cases i castells, etc. Vam ser uns grans inventors i inventores!!

Mireu com gaudim d’aquests espais! J

 

 

 

Ahir vam anar a veure l’espectacle a Cal Bolet “El monstre de colors”. Va ser molt divertit i vam poder viure amb el monstre totes les emocions que nosaltres també sentim! Seguirem treballant per entendre el que ens passa i els hi posarem nom per saber com gestionar-les! Gràcies Monstre de colors!

Si voleu saber-ne més podeu fer préstec del conte a la biblioteca de l’escola o al bibliobús!!

Aquí us deixem unes fotos i un petit vídeo! el-monstre-de-colors-2-638

Hola famílies!!

A principis de desembre, a fora la porta, vam trobar un tros de manta i pell de mandarina que es va deixar el Tió! Però com que a les classes i al pati no els vam trobar, vam decidir anar a les vinyes del voltant.

Buscant, buscant vam veure mantetes i altres pistes i finalment... vam trobar els dos tions!! Perquè no es tornessin a perdre, els vam entrar a l’escola, els vam tapar i els hi vam donar menjar.

L’últim dia d’escola ja estaven molt tips i els nens i nenes d’infantil els vam fer cagar i moltes xocolatines ens van portar!!!

Mireu que bé ens ho vam passar. Cliqueu sobre la imatge,

 

tió imatge per clicar

 

Us deixem un recull d’imatges dels diferents espais que hem fet durant aquest primer trimestre. A més a més, us expliquem les diferents propostes que hem dut a terme.

A l’espai de JOC SIMBÒLIC hem pogut gaudir del SUPERMERCAT I LA CASA.

Els infants a l’espai de la casa han realitzat els rols de diferents tipologies de famílies i han hagut de fer la llista de la compra per poder fer els àpats de cada dia.

En el supermercat s’ha realitzat el procés de compra-venda. El venedor ha fet les tasques de vendre: posar les ofertes del dia, dir els preus dels aliments i articles a vendre, pesar els productes... I els compradors han hagut de fer la compra de la llista prèviament pensada i seguir les pautes de comportament i respecte per poder realitzar les seves compres.

L’espai de l’ART és un espai dinàmic i viu per tal de fomentar la creativitat i la imaginació. Les propostes del primer trimestre estaven dissenyades per manipular amb els diferents materials plàstics (pintura, fang, cartolines, etc.) i els elements de la natura que trobem al bosc durant la tardor (fulles, glans, pinyes, castanyes, fruits secs). A partir d’aquestes consignes i les seves propostes, cadascú ha dissenyat la seva obra d’art. Tenim molt de talent!!

També hi havia un petit espai per pintar en vertical, per expressar-nos de forma lliure el que volem i sentim. I les últimes sessions, les hem aprofitat per conèixer un gran artista italià: Giusseppe Arcimboldo, artista que li agradava crear obres d’art amb elements de la natura. Així doncs, hem aprofitat les fruites i verdures de la tardor per crear un autoretrat en equip. I per acabar hem realitzat el nostre autoretrat retallant les fruites i verdures! Ens ho hem passat super bé!! Quin riure!!

 

A l’espai d’EXPERIMENTACIÓ hi havia 4 propostes diferents:

- Classifiquem fruits secs: Els infants tenen diversitats de fruits secs i pinyes i els nens poden classificar fent ús de les pinces, observar amb lupes...

- Separem la sal dels llegums: Amb diferents estris, embuts, coladors, sedassos... els infants han d’aconseguir separar la sal de la resta de llegums.

- Bufa ben fort!: Els infants han de fer arribar les pilotes sense tocar-les a l’altra banda del canal. Poden fer servir diferents materials per fer vent: bufadors, canyetes, ventalls...

- El món a través dels miralls: Els infants han d’aconseguir trobar al mirall l’altre part de la imatge. També juguem amb els miralls flexibles i observem com es deformen les imatges...

Tot això fent hipòtesis, comprovacions i desenvolupant el pensament científic.

A l’espai de CONSTRUCCIONS, els infants han pogut crear i construir mitjançant l’experimentació de diferents materials com: kapla, peces de lego, elements naturals com pinyes, fruits secs, pedres, troncs..., animals, ninos de playmobil, vehicles ja siguin cotxes, trens, avions, etc. També podien utilitzar taps de suro o de plàstic, fulloles de fusta i caixes de cartró entre d’altres. Van sorgir moltes idees, des de torres o cases pels animals amb aigua i menjar que també tenien portes, fins a mandales amb elements de la tardor.

Un cop ja van poder manipular i fer hipòtesis de què passava si posaven els troncs més petits a baix del castell, com podien fer una rampa o escales per pujar, amb què podien aguantar les fulloles, etc., se’ls va proposar d’intentar construir un lloc, ja fos ciutat, poble, bosc... perquè els animals i les persones, i si volien els automòbils, hi poguessin viure. Entre tots i totes ho vam aconseguir!!

Mireu com gaudim d’aquests espais!