NOVETATS

   PREINSCRIPCIÓ CURS 2022-2023

informat2  

LA NOSTRA ESCOLA

 

  marato

 images 

DECLARACIÓ RESPONSABLE INFANTIL 

DECLARACIÓ RESPONSABLE PRIMÀRIA 

 

certamen

  

NOTÍCIES QUE FAN REFLEXIONAR

 

portmafalda

 

LLAR D’INFANTS

 

 

IMG 0257

 

 

 

 

P3

Hola famílies,

Durant aquest 2r trimestre hem fet moltes activitats i per això us volem explicar i ensenyar mitjançant un recull fotogràfic, tot el que hem anat realitzant!

Pel què fa a la llengua:

  • Els dilluns aprofitem el matí per explicar als altres companys i companyes què hem fet durant el cap de setmana.
  • També hem començat fa dies, el protagonista de la setmana on l’infant que s’emporta la carpeta porta a l’aula uns fulls amb informació sobre ell mateix, (gustos, membres de la família, edat, preferències…) i també objectes personals (roba de petits, contes, fotos, joguines, algun vídeo, etc.) Un cop a classe ho comparteix amb els seus companys i durant tota una setmana parlem sobre ell i el fem protagonista de moltes activitats: parlem del que li agrada fer, de les seves emocions, del que ens agrada fer amb ell, el dibuixem… Per ara han estat protagonistes l’Anna, la Sofia, el Jan i el Pedro que ens han explicat moltes coses d’ells mateixos i els hem pogut conèixer una mica millor.
  • A més a més també aprenem la dita de l'estació de l'any, que en aquest trimestre ha estat: "A l’’hivern, el millor amic, és un bon abric!". A partir de la dita també hem treballat vocabulari de l’hivern com la roba, els colors, alguns animals, etc.
  • A l'etapa d'educació infantil els contes són molt importants. A vegades hem fet feines més específiques i altres n'hem parlat a la classe. Els contes que hem anat presentat aquest trimestre són: En Patufet, El cargol i l’herbeta de Poniol, Els tres ratolins i la Llunes d’Or i La llegenda de Sant Jordi.  A més, un cop cada mes anem a la biblioteca on ens expliquen un conte.
  • En qualsevol activitat és important l'expressió oral, però també cal treballar de forma específica les lletres, el vocabulari… i això ho podem fer, entre d’altres activitats, amb els racons. Durant aquest trimestre, als racons de llengua hem confegit el nostre nom, hem fet alguns jocs per reconèixer les inicials dels noms de tots els nens i nenes de la classe i hem començat a confegir el nom d’alguns companys/es amb lletres magnètiques, hem treballat amb el llibre dels noms; també hem començat a escriure els nostres noms i hem treballat el vocabulari de l’hivern i hem confegit les paraules. 
  • També hem acabat l’activitat de la maleta viatgera, ensenyant tot allò que heu fet a casa, explicant el conte o llibre que els ha agradat més, etc.
  • Per adquirir un domini i evolució en el traç de les grafies i escriptura, així com una millora en la prensió i en el control muscular, també fem grafisme. Comencem generalment amb un grafisme creatiu, ja sigui a la sorra, amb pintura, plastilina, etc., per després passar al full.

1. Lectoescriptura

 

Pel què fa a les matemàtiques:

Continuem treballant amb Innovamat i els CRICS, ja que parteix d'una metodologia més manipulativa i motivadora, deixant que cada infant busqui estratègies i raoni per descobrir nous aprenentatges. Dins d'aquesta metodologia, trobem:

  • Tallers: hem treballat la quantitat 1-3 mitjançant so, grafia i quantitat, hem descobert les característiques principals i les qualitats  de les esferes i els cilindres, identificant cares planes i corbes, hem treballat la grandària amb el conte Els tres ratolins i la Llunes d’Or, hem identificat i reconegut atributs diferents dels blocs lògics i hem fet agrupacions i també hem descobert i experimentat amb les peces del pattern blocs. 
  • Racons: en els racons hem treballat a través de jocs la relació xifra-quantitat dels nombres 1, 2 i 3, hem jugat al memory i al lince, hem ordenat seqüències, hem explorat les correspondències entre figures 2D i les cares dels cossos geomètrics 3D i hem construït i classificat cossos 3D. a més, també seguim treballant amb les tablets amb l'aplicació d’Innovamat, la qual utilitzem un cop a la setmana o quinzenalment, i ajuda a reforçar allò que anem treballant a l'aula.

A més a més, amb el quadern de raonament lògic, estimulem les habilitats cognitives que ja tenim, ajudant-nos en un futur a resoldre problemes, desenvolupar el nostre pensament crític i exercitar la nostra memòria. També ens permet adonar-nos de les relacions entre diferents elements (pensament abstracte) i desenvolupar idees noves a partir de les experiències passades. En aquest quadern tenim activitats de diferent grau de dificultat de seqüències temporals, relacions entre objectes, sèries i identificació de contraris.

2. MATEMÀTIQUES 1

 

Pel què fa als espais d'aprenentatge:

Com hem esmentat abans, seguim la metodologia d'Innovamat i en aquesta també s'inclouen els espais d'aprenentatge, on a partir d'unes propostes de caràcter obert, els infants van descobrint i construint el seu propi aprenentatge. L'exploració que fan segons els seus interessos és igual d'important que l’enriquiment mutu que tenen a través de la relació amb els altres. Aquest curs, degut al Covid-19, no barregem grups d'infantil, però si que es fan diferents propostes. Als espais, els infants de vegades poden canviar quan decideixen o d'altres les mateixes propostes es repeteixen dues setmanes i en aquest cas es fan dos grups, els infants trien una de les dues i a la següent setmana canvien de proposta.

Els mestres Crics son els que proposen espais com el d'experimentació amb el Bor, el de construccions amb la Petra i el d'art amb el Mon. A aquests espais també hi afegim el de Joc simbòlic (la cuineta i la caseta)

  • Espai d'experimentació: A l’espai que ens proposa en Bor hem experimentat amb gel de colors aprofitant que estàvem a l’hivern, hem fet barreja de colors amb diferents materials (pintura, aigua amb colorant…), hem experimentat també amb rampes de diferents alçades i amb diferents textures de base, i amb les taules d’experimentació hem observat algunes característiques diferents entre materials diversos. 
  • Espai de construccions: A l’espai de la Petra, la formiga, hem inventat objectes que roden, fent servir molts materials diversos; primer vam pensar què podíem crear amb el material que teníem a l’abast, ho vam comentar i desprès ho vam construir. També hem creat i construït camins amb pedres, fent el nostre propi conjunt de carreteres.
  • Espai d’art: A l’espai proposat pel Mon, hem experimentat i utilitzat diferents tècniques artístiques, hem fet creacions simètriques amb diferents tècniques i hem observat i representat les obres de diferents objectes en el pla perpendicular. 

P3. Espais

 

  

Pel què fa als moments d'aula:

  • Aquest trimestre continuem treballant el projecte "Petjades". i A més a més hem començat el projecte de l’ésser viu i, com ja sabeu, els nens i nenes de P3 estem aprenent moltes coses sobre els cucs de seda, mentre que a P4 i P5 fan la morera i les plantes.
  • Un dia a la setmana ve el Richard i amb ell i la Celia, i amb l’ajuda del Mouse, aprenem anglès a través de cançons, jocs i contes. Cada dijous fem el good morning on saludem a tots els nens i nenes que han vingut; després mirem quin temps fa i preguntem how’s the weather like today? i també cantem la cançó dels days of the week. A més, hem començat a aprendre els colors, els números i alguns animals (colours, numbers and animals). 
  • Els dijous ve la Gemma a fer música i a banda d'ensenyar-nos cançons, també hem tocat algun instrument. Durant aquest trimestre hem après les següents cançons: Dalt del cotxe, Clip clop, Volta cap aquí, Campaneta ning-ning i El despertador. 
  • Ens encanta anar al gimnàs a fer psicomotricitat amb la Maite! Comencem escalfant per després poder enderrocar la muralla i a través de la pròpia vivència, ser conscients del propi cos, així com potenciar l'autoestima.
  • Altres moments de gaudi a l’aula és quan fem activitats plàstiques amb diferents materials i tècniques com les aquarel·les, pintura, collage...
  • També ens fa molta il·lusió celebrar els aniversaris dels amics i amigues!! Aquest trimestre hem celebrat el de l’Ada, el Lucas, la Sofia, el Gael i el Raül que ja tenen 4 anys! 

 

Esperem que en gaudiu molt i compartiu aquestes fotos amb els vostres fills i filles, perquè us puguin explicar amb les seves paraules i les seves emocions, el seu dia a dia a l’escola.

1639654728584

 

 

Els nens i nenes de P3 hem estat treballant i aprenent moltes coses de l’hivern durant els últims mesos. Hem après vocabulari nou i quins son els colors de l’hivern; també hem treballat dites i poemes, hem cantat cançons i hem fet moltes altres activitats. Però ara aquest és a punt d’acabar i arribarà la primavera. Per això abans de que s’acabi hem fet una activitat d’allò més divertida, voleu saber quina és? Hem experimentat amb gel de colors!

Aprofitant la tarda en la que fem espais, dins els espais d’experimentació que ens presenta en BOR hem pintat amb glaçons de gel que tenien els colors de l’hivern i hem fet un mural per decorar el passadís de l’escola. Mentre ho fèiem, hem descobert nou material i noves tècniques artístiques a la vegada que deixàvem anar la nostra imaginació.

En acabar, hem quedat amb les mans gelades però ens ho hem passat d’allò més bé!

Mireu com n’hem gaudit i com ens ha quedat el nostre mural!

EXPERIMENTACIÓ1EXPERIMENTACIÓ2EXPERIMENTACIÓ3EXPERIMENTACIÓ4EXPERIMENTACIÓ5EXPERIMENTACIÓ6EXPERIMENTACIÓ7EXPERIMENTACIÓ8EXPERIMENTACIÓ9EXPERIMENTACIÓ10EXPERIMENTACIÓ11

 

 

Hola famílies,

L’últim dia d’escola, vam cagar el Tió, després de donar-li molt menjar!! Ens va cagar un pot per fer bombolles i l’esmorzar amb neules, galetes i torrons!! Mmm que bons!

Però això no és tot!! Quan vam tornar de les vacances de Nadal, els Reis Mags ens havien deixat molts regals! Hi havia jocs de taula, plastilina, trencaclosques i un regal molt especial... una CUINETA pel pati!!

Aquí teniu un petit recull de fotos d’aquests dies tan màgics!

Per veure les fotos, cliqueu sobre la imatge.

tio

 

Hola famílies,

Durant aquest 1r trimestre hem fet moltes activitats i per això us volem explicar i ensenyar mitjançant un recull fotogràfic, tot el que hem anat realitzant!

Pel què fa a la llengua:

  • Els dilluns aprofitem el matí per explicar als altres companys i companyes què hem fet durant el cap de setmana.
  • A més a més també aprenem la dita de l'estació de l'any, que en aquest cas ha estat: "A la tardor, ni fred ni calor!". A partir de la dita també hem treballat la roba, els colors, etc.
  • A l'etapa d'educació infantil els contes són molt importants. A vegades hem fet feines més específiques i altres n'hem parlat a la classe. Els contes que hem anat presentant aquest trimestre són: En Tabalet, La senyora tardor, En dentetes, El tió dormilega. A més a més d’anar un cop al mes a la biblioteca on ens explicaven un conte.
  • En qualsevol activitat és important l'expressió oral, però també cal treballar de forma específica les lletres, el vocabulari… i això ho podem fer amb els racons. Hem confegit el nostre nom amb lletres magnètiques i hem treballat amb el llibre dels noms, per anar reconeixent els nens i nenes de la classe i relacionar-los amb el seu nom.
  • També hem reprès la maleta viatgera, ensenyant tot allò que heu fet a casa, explicant el conte o llibre que els ha agradat més, etc.
  • Per adquirir un domini i evolució en el traç de les grafies i escriptura, així com una millora en la prensió i en el control muscular, també fem grafisme. Comencem generalment amb un grafisme creatiu, ja sigui a la sorra, amb pintura, plastilina, etc., per després passar al full.

1. LLENGUA

Pel què fa a les matemàtiques:

Continuem treballant amb Innovamat, que parteix d'una metodologia més manipulativa, motivadora amb l’ajuda dels Crics i deixant que cada infant busqui estratègies i raoni per descobrir nous aprenentatges. Dins d'aquesta metodologia, trobem:

  • Tallers: hem explorat els blocs lògics, les construccions toves i hem començat a treballar els patrons (seriacions de 2 elements)

 

  • Racons: hem identificat blocs lògics ja sigui per la forma (cercle, quadrat i triangle) com per la mida (gran i petit), hem treballat les seriacions de forma manipulativa amb tot tipus de material, hem descobert les construccions magnètiques, hem reproduït models amb diferents materials i hem començat a treballar amb les tablets! Amb l'aplicació d’Innovamat, un cop a la setmana o quinzenalment, ajuda a reforçar allò que anem treballant a l'aula.

 

2. MATES

 

 

Pel què fa als espais d'aprenentatge:

Com hem esmentat abans, seguim la metodologia d'Innovamat i per aquest motiu també s'inclouen els espais d'aprenentatge, ja que a partir d'unes propostes de caràcter obert, els infants van descobrint i construint el seu propi aprenentatge. L'exploració que fan segons els seus interessos és igual d'important que l’enriquiment mutu que tenen a través de la relació amb els altres. Aquest curs, degut al Covid-19, no barregem grups d'infantil, però si que es fan diferents propostes. Als espais, els infants a vegades poden canviar quan decideixen o d'altres trien i es fan dos grups que la següent setmana canvien de proposta.

Els mestres Crics son els que proposen espais com el d'experimentació amb el Bor, el de construccions amb la Petra i el d'art amb el Mon. A aquests espais també hi afegim el de Joc simbòlic (la cuineta i la caseta)

3. Espais aprenentatge

 

 

 

 

 

Pel què fa als moments d'aula:

  • Aquest curs hem començat el projecte "Petjades". Tot va començar quan l’avi Pepet ens va demanar ajuda per obrir una maleta que tenia a casa seva. Allà hi vam trobar fotos antigues i mooltes revistes que els nens havien fet. Vam poder comparar amb revistes d’actualitat i a partir d’aquí vam fer una pluja d’idees de persones que es necessiten per crear una revista i així va ser com la nostra classe som els il·lustradors i les il·lustradores!
  • Un dia a la setmana venen el Richard i l’Amira, que a través de cançons i jocs ens ensenyen anglès. Aquest trimestre a més a més hem conegut al "Mouse"!
  • Els dilluns ve la Gemma per fer música i a banda d'ensenyar-nos cançons, també hem tocat algun instrument.
  • Ens encanta anar al gimnàs a fer psicomotricitat amb la Maite! Comencem escalfant per després poder enderrocar la muralla i a través de la pròpia vivència, ser conscients del propi cos, així com potenciar l'autoestima.
  • Altres moments de gaudi a l'escola és quan anem al pati a jugar al sorral o correm amunt i avall! També ens fa molta il·lusió celebrar els aniversaris dels amics i amigues!! Aquest trimestre hem celebrat el del Jan!

 

Esperem que en gaudiu molt i compartiu aquestes fotos amb els vostres fills i filles, perquè us puguin explicar amb les seves paraules i les seves emocions, el seu dia a dia a l’escola.

 

 Moltes gràcies per la vostra atenció!

1639654728584

 

 

PRIMERS DIES D'ESCOLA A P3

Hola famílies!

Bon inici de curs!!

Ja han passat uns dies des que vam començar l’escola, i els nens i nenes de P3 hem començat a fer moltes coses: psicomotricitat, anglès, racons, música, jugant amb els companys i molts moments compartits...

Mireu!! aquí teniu un tastet de les coses que hem estat fent!

Hem començat amb molta energia i moltes ganes!!!

Per veure les fotos cliqueu aquí.

 

1. Benvinguts i benvingudes