P3

Hola famílies,

Durant aquest 3r trimestre hem fet moltes activitats i per això us volem explicar i ensenyar mitjançant un recull fotogràfic, tot el que hem anat realitzant!

Trobareu activitats dels espais d’aprenentatges, de racons de matemàtiques i llengua, dels taller d’Innovamat, de psicomotricitat i altres moments que hem viscut a l’escola.

Moltes gràcies per la vostra atenció i bon estiu!!

estiu

 

 

Hola famílies,

Durant aquest 2n trimestre hem fet moltes activitats i per això us volem explicar i ensenyar mitjançant un recull fotogràfic, tot el que hem anat realitzant!

Pel què fa a la llengua:

  • Els dilluns aprofitem el matí per explicar als altres companys i companyes què hem fet durant el cap de setmana.
  • També comencem la setmana de l'infant protagonista ensenyant tot allò que ha portat de quan era bebè, el conte que més li agrada, fotografies de la família i de diferents moments, etc.
  • A més a més també aprenem la dita de l'estació de l'any, que en aquest cas ha estat: "A l'hivern, el millor amic és un bon abric". A partir de la dita també hem treballat la roba, els colors, etc.
  • A l'etapa d'educació infantil els contes són molt importants. A vegades hem fet feines més específiques i altres n'hem parlat a la classe. També hem explicat contes que els infants que aquella setmana són els o les protagonistes. Els contes que hem anat presentant aquest trimestre són: El país de l’hivern, En Patufet i Aigua d’en Cesk Freixas.
  • En qualsevol activitat és important l'expressió oral, però també cal treballar de forma específica les lletres, el vocabulari… i això ho podem fer amb els racons. Hem confegit el nostre nom amb lletres, amb pius, hem resseguit les lletres amb canyetes, hem fet el nostre nom amb plastilina per després escriure’l, etc.

El treball per racons és complementari al treball que fem de les lletres amb el gran grup, ja que estem aprenent les vocals i reconeixent les lletres dels nostres noms.

  • Per adquirir un domini i evolució en el traç de les grafies i escriptura, així com una millora en la prensió i en el control muscular, també fem grafisme. Comencem generalment amb un grafisme creatiu, ja sigui a la sorra, amb pintura, plastilina, etc., per després passar al full.

1. llengua

 

Pel què fa a les matemàtiques:

Aquest curs hem començat a treballar amb Innovamat, ja que parteix d'una metodologia més manipulativa, motivadora ja que hi ha els crics i deixant que cada infant busqui estratègies i raoni per descobrir nous aprenentatges. Dins d'aquesta metodologia, trobem:

  • Tallers: hem fet un taller de buscar patrons (seriacions), hem treballat la quantitat 1-3 amb la cançó “A la vora de la mar hi ha una tortuga” i amb les peces cARTabon hem manipulat i creat diferents construccions o objectes.
  • Racons: hem identificat blocs lògics ja sigui per la forma (cercle, quadrat i triangle) com per la mida (gran i petit), hem copiat mosaics en 2D amb les peces cARTabon, hem reproduït les diferents cares on hi havia personatges disfressats, hem jugat a jocs de lògica com l’speed cups i el bunny boo, hem observat longituds per descobrir quin cuc és més llarg i quin més curt i hem jugat al memory de nombres i quantitats.

També ho complementem amb l'aplicació d’Innovamat, un cop a la setmana o quinzenalment, i així ajudar a reforçar allò que anem treballant a l'aula.

A més a més, per aprendre a observar, a llegir, a dibuixar… cal tenir una bona capacitat de discriminació visual i això ho treballem amb un quadern de percepció visual on hem de buscar objectes, colors, diferències, trobar la forma, etc.

 

1. matematiques crics

 

 

Pel què fa als espais d'aprenentatge:

Com hem esmentat abans, seguim la metodologia d'Innovamat i per aquest motiu també s'inclouen els espais d'aprenentatge, ja que a partir d'unes propostes de caràcter obert, els infants van descobrint i construint el seu propi aprenentatge. L'exploració que fan segons els seus interessos és igual d'important que l’enriquiment mutu que tenen a través de la relació amb els altres. Aquest curs, degut al Covid-19, no barregem grups d'infantil, però si que es fan diferents propostes. Als espais, els infants a vegades poden canviar quan decideixen o d'altres trien i es fan dos grups que la següent setmana canvien de proposta.

Els mestres Crics son els que proposen espais com el d'experimentació amb el Bor, el de construccions amb la Petra i el d'art amb el Mon. Durant aquest 2n trimestre hem pogut fer espais d'aprenentatge com:

  • Espai d'experimentació (Bor): hem experimentat amb caixes on tenien llegums de diferents mides, hem observat característiques semblants i diferents d’unes radiografies d’animals, també hem explorat com canvien els colors quan els barregem i hem observat què passa quan “pesquem” amb els imants o quan els ajuntem.
  • Espai de construccions (Petra): construïm una jungla pensant en tot allò que necessiten els animals, creem objectes amb les peces de bambouchi i experimentem amb canalitzacions (tubs que van enganxant per fer un circuit) per tal que es facin preguntes d’on acabarà l’objecte, com puc fer perquè caigui dins el bol, etc. Una altra proposta amb la mateixa intenció que aquesta última, consisteix que en un pla inclinat on han de deixar caure una bola per aconseguir que arribi dins de la peça final.
  • Espai de l'art (Mon): experimentem amb el fang i diversos materials per veure què passa quan ho passem per sobre, ho aixafem, etc. També hem comprovat a través de miralls les simetries d’unes imatges per després intentar-ho amb creacions de lego.
  • Espai de joc simbòlic: en aquest espai els infants interpreten diferents rols per tal d’afavorir el llenguatge oral.

1. Espais aprenentatge

 

Pel què fa als moments d'aula:

  • Aquest curs continuem treballant el projecte "Descobrim l'Univers", i durant el trimestre hem anat responent les diferents preguntes que ens havien sorgit sobre les estrelles i que hem investigat a casa per explicar-ho als altres companys i companyes.
  • Un dia a la setmana ve el Richard que a través de cançons i jocs ens ensenya anglès. Aquest trimestre a més a més hem conegut al "Mouse"! Hi ha un altre dia que també fa racons in English.
  • Els dilluns ve la Carmina per fer música i a banda d'ensenyar-nos cançons, també hem tocat algun instrument. Durant aquest trimestre hem après aquestes cançons: Un cavallet de cartró, Joc per moure el cos i Els instruments, les tres d’Un país de xauxa i Aigua de Cesk Freixas.
  • Ens encanta anar al gimnàs a fer psicomotricitat! Comencem escalfant per després poder enderrocar la muralla i a través de la pròpia vivència, ser conscients del propi cos, així com potenciar l'autoestima.
  • Altres moments de gaudi a l'escola és quan anem al pati a jugar al sorral o correm amunt i avall! També ens fa molta il·lusió celebrar els aniversaris dels amics i amigues!! J

Esperem que en gaudiu molt i compartiu aquestes fotos amb els vostres fills i filles, perquè us puguin explicar amb les seves paraules i les seves emocions, el seu dia a dia a l’escola.

1. MOMENTS AULA P3

 

Moltes gràcies per la vostra atenció!

Hola famílies!!

A principis de desembre, quan P3 vam sortir a fer el pastoret o pastoreta i P4 i P5 al pati, vam trobar una barretina que devia perdre el Tió! Després de buscar-lo pel pati i la classe i no trobar-lo, vam decidir anar a les vinyes del voltant.

Buscant, buscant vam veure mantetes i finalment... vam trobar els tions!! Perquè no es tornessin a perdre, els vam entrar a l’escola, els vam tapar i els hi vam donar menjar.

L’últim dia d’escola ja estaven molt tips i els nens i nenes d’infantil els vam fer cagar i moltes xocolatines ens van portar!!!

Mireu que bé ens ho vam passar

I quan vam tornar al gener... els Reis Mags ens van deixar uns quants regals per poder jugar al pati!! Quina il·lusió!! J A més a més el primer dia vam poder portar alguna joguina de casa per compartir amb els companys i companyes, que divertit que va ser!!

TIONS

Hola famílies,

Aquest trimestre, com heu pogut veure, a més a més dels espais d’aprenentatge, també hem fet racons, tant relacionats amb els nombres com amb les lletres!! Ens agrada perquè podem triar i després sempre rotem i així podem anar a totes les propostes. Mireu, mireu!!

RACONS RELACIONATS AMB LES MATEMÀTIQUES

Tants objectes com personatges: podem repartir una peça a cada personatge? I si ho compliquem i els col·loquem a la graella? Com ho podem fer? Alguns anàvem un a un, altres n’agafàvem uns quants de cop i els anàvem repartint, etc.

Plantilles 2D: ens trobem uns mosaics amb quadrats de colors i alguns blancs per superposar-hi les peces corresponents, però un cop ja ho hem aconseguit, ho podem replicar en un mosaic d’igual mida que està al costat? La translació ens ha costat una mica més, però a poc a poc ens sentim més segurs i segures per superar el repte!

Identificar/classificar blocs lògics: podem classificar les peces de blocs lògics? Primer ho fem per colors i després tenim la idea de fer-ho per formes!! Quan ja ho hem classificat, identifiquem i emparellem peces iguals!

Cucs de colors: cada cuc està fet d’uns colors diferents, trobaré el pompó que toca? Aaah però no sembla tant fàcil, ja que cal agafar els diferents pompons amb pinces.

Oueres de colors i nombres: les oueres s’han transformat i mitjançant un dau hem de posar tantes fitxes com el nombre ens indiqui o observar quin nombre hi ha escrit al fons per aconseguir tenir les mateixes fitxes que el número.

Creem amb pius: ja sigui nombres com el què ens imaginem, ho podem fer possible amb els pius, però compte que no és tan fàcil com sembla!

Tablets: l’aplicació Innovamat és la plataforma que utilitzen les vostres filles i els vostres fills a l’aula, dissenyada i programada, per atendre la diversitat i adaptar-se al ritme de cada infant, per assolir els diferents continguts matemàtics. Cada setmana la tutora rep un informe personalitzat de cada infant, obtenint les evidències dels punts forts i dels continguts que cal reforçar per millorar l’aprenentatge matemàtic.

Per veure les fotos cliqueu aquí.

 

RACONS RELACIONATS AMB LES LLETRES

Fem lletres amb els pius: amb els pius de diferents colors resseguim les lletres que hi ha escrites, quines ens tocaran?-     Quin nom faig? Després de triar el nom que vulguem, cal trobar les lletres magnètiques per confegir-lo, quina emoció!

Inicials amb taps: amb els taps que veiem en el nostre dia a dia, resseguim les inicials dels noms dels infants de la classe, per quina lletra començo?

El llibre dels noms: tal i com ho sentiu, tenim un llibre amb els nostres noms però cal que els relacionem amb la seva fotografia. Això si, tenim un full que ens ajuda a mirar per quina lletra comença i quines altres lletres hi ha als noms dels companys i companyes.

Quina lletra és igual? Quines lletres trio? Després d’escollir les que vull, les ressegueixo amb retoladors de diferents colors i busco la mateixa entre les lletres magnètiques. A veure si les trobo totes!

English animals and transports: a més a més sempre fem un racó en anglès, i aquest trimestre hem pogut jugar al dòmino i al memory mentre apreníem els transports i alguns animals amb anglès!

Per veure les fotos cliqueu aquí.

 

 

 

 

Aquest trimestre hem començat a fer espais d’aprenentatge, però degut al Covid-19, els hem adaptat una mica i és per això que els infants poden triar entre dues opcions però sense circular lliurement. A més a més els mestres dels Crics d’Innovamat, ens mostren reptes perquè puguem treballar les matemàtiques des de diferents perspectives.

Aquí us expliquem i teniu una mostra del que hem fet durant el 1r trimestre!

ESPAI D’ART

El MON, un insecte pal que és mestre dels Crics, ens presenta diferents propostes en aquest espai per tal que els infants desenvolupin la seva creativitat i alhora també coneguin diferents artistes. Durant el 1r trimestre hem fet:

Piet Mondrian: a partir de l’observació d’alguns dels seus quadres els infants construeixen la seva pròpia obra d’art. En l’art també hi podem veure les matemàtiques i és per això que hem observat les figures planes que hi ha com ara el quadrat, el rectangle, etc. A més a més de les regions obertes i tancades i de les línies rectes que composen els seus quadres.

Salvador Dalí: partint de l’obra Sala Mae West de l’artista surrealista, hem deixat a l’abast el material necessari (boques, nassos, ulls, orelles i celles) perquè els infants creïn la seva pròpia composició tenint en compte les simetries, la proporció de mesura entre els diferents elements de la cara i el grau de realisme que li volen donar.

 

MON

 ESPAI D’EXPERIMENTACIÓ

El BOR, la cuca de llum, és un gran científic, tan brillant com despistat, i un mestre que sempre desperta la curiositat dels infants. Personifica l’espai de ciències. Durant el 1r trimestre hem fet:

Rampes: a partir de rampes de diferents inclinacions i de diferents superfícies els infants poden experimentar com influeixen aquests dos factors quan llancem cotxes i objectes amb diferents atributs.

Taules d’experimentació: s’ofereix als infants una safata amb diferents tipus de gra de diferents mides i han d’investigar amb els materials dels que disposen: sedassos, coladors, embuts, ampolles…

 

BOR

 

 

ESPAI CONSTRUCCIÓ

La PETRA, la formiga, l’arquitecta més treballadora i sacrificada del bosc. Una mestra molt exigent i motivadora. les seves construccions són tan sòlides com indica el seu nom, que vol dir “pedra” en llatí. Personifica l’espai de construcció. Durant el 1r trimestre hem fet:

Monuments arquitectònics: a partir de quatre imatges on apareixen edificis emblemàtics d’arreu del món (el Taj Majal, la Sagrada Família, el Pont Golden Gate de San Francisco i el Partenó de Grècia) serveix de punt de partida com a inspiració perquè cada infant, a partir de l’observació, pogui construir la seva pròpia estructura fent ús de diferents materials. A més a més, amb la intenció de que els infants puguin fer un exercici d’abstracció traslladant una informació 2D a una estructura 3D, tenint en compte l’existència o l’absència de la simetria i l’estabilitat de l’estructura. Tot un repte!!

Cotxes: A partir de la presentació de tot el material per a la construcció d’un vehicle, es proposa als infants la construcció d’un vehicle amb rodes, amb l’objectiu de fer-lo rodar. Darrera d’aquesta proposta hi ha diferents intencions matemàtiques com: treballar els cossos o elements rodons, la importància de la mida de les rodes i les estratègies emprades per enganxar les rodes als eixos, fet que condicionarà la trajectòria del vehicle.

 

PETRA

 ESPAI DEL JOC SIMBÒLIC

El joc simbòlic és un dels tipus de joc predominants en la primera infància el qual aporta vivències significatives a l’infant, recreant o ideant situacions quotidianes que els ’ajuden a comprendre i a interioritzar determinats rols i relacions socials i familiars.

Joc simbòlic