NOVETATS

   informat2  

LA NOSTRA ESCOLA

 

ENTRADES I SORTIDES SETEMBRE

 

   marato

 

ESMORZARS SALUDABLES 

 esmorzar

 

certamen

  

NOTÍCIES QUE FAN REFLEXIONAR

 

portmafalda

 

LLAR D’INFANTS

 

IMG 0257

 

 

 

 

P3

Hola famílies,

Durant aquest 3r trimestre hem fet moltes activitats i per això us volem explicar i ensenyar mitjançant un recull fotogràfic, tot el que hem anat realitzant!

Pel què fa a la lectoescriptura:

  • Els dilluns al matí encara aprofitem per explicar als altres companys i companyes què hem fet durant el cap de setmana.
  • També vam acabar el protagonista de la setmana on l’infant que s’emporta la carpeta a casa porta a l’aula uns fulls amb informació sobre ell mateix, (gustos, membres de la família, edat, preferències…) i també objectes personals (roba de petits, contes, fotos, joguines, algun vídeo, etc.) Un cop a classe ho comparteix amb els seus companys i durant tota una setmana parlem sobre ell i el fem protagonista de moltes activitats: parlem del que li agrada fer, de les seves emocions, del que ens agrada fer amb ell, el dibuixem… Els protagonistes d’aquest trimestre han estat el Michael, l’Ada, el Raül, el Gael, la Bruna i el Lucas, que ens han explicat moltes coses d’ells mateixos i els hem pogut conèixer una mica millor.
  • A més a més també aprenem la dita de l'estació de l'any, que en aquest trimestre ha estat: "La primavera ha arribat i moltes flors ens ha portat". A partir de la dita també hem treballat vocabulari de la primavera com algunes flors i arbres, alguns petits insectes i animals, etc.
  • A l'etapa d'educació infantil els contes són molt importants. A vegades hem fet feines més específiques i altres n'hem parlat a la classe. Els contes que hem anat presentat aquest trimestre són: La llegenda de Sant Jordi, en Sedafí, dins el projecte dels cucs, El monstre de colors i Els tres porquets.A més, un cop cada mes anem a la biblioteca on la Sònia ens explica un conte.
  • En qualsevol activitat és important l'expressió oral, però també cal treballar de forma específica les lletres, el vocabulari… i això ho podem fer, entre d’altres activitats, amb els racons. Durant aquest trimestre, als racons de llengua hem confegit el nom dels companys de la classe, hem fet alguns jocs de consciència fonològica de les vocals, buscant i identificant les paraules que comencen amb cadascuna d’elles i hem construït i modelat les vocals amb diferents materials (multicubs, plastilina…) per després escriure-les; també hem treballat el vocabulari de la primavera, relacionant les imatges amb la seva paraula i confegint-lo.
  • Per adquirir un domini i evolució en el traç de les grafies i escriptura, així com una millora en la prensió i en el control muscular, també fem grafisme. Comencem generalment amb un grafisme creatiu, ja sigui a la sorra, amb pintura, plastilina, etc., per després passar al full.

1. Lectoescriptura

Pel què fa a les matemàtiques:

Continuem treballant amb Innovamat i els CRICS, ja que parteix d'una metodologia més manipulativa i motivadora, deixant que cada infant busqui estratègies i raoni per descobrir nous aprenentatges. Dins d'aquesta metodologia, trobem:

  • Tallers: hem treballat la quantitat i la grafia de l’1 al 4 i ens hem iniciat en la descomposició del 4; hem descobert els quadrilàters i les seves característiques principals diferenciant-los dels triangles i d’altres figures. També hem conegut l’obra de Joan Miró, on hem hagut de reconèixer posicions espacials i elements geomètrics, anomenant-los en funció de les seves característiques i després hem fet una creació plàstica pròpia basada en l’obra d’aquest artista utilitzant figures planes que havíem reconegut i identificat en les cares dels cossos 3D. També hem descobert les màquines de canvi; hem comparat i ordenat diferents elements segons l’alçària, mesurant-nos fins i tot nosaltres mateixos, i hem jugat amb la recta numèrica, de l’1 al 10 de forma ascendent i iniciant-nos en el comptatge descendent de 5 a 1 i en les operacions del rang 1-4 sumant o restant 1.
  • Racons: en els racons hem treballat a través de jocs la descomposició de nombres i les quantitats amb el joc de la carta més alta guanya, hem experimentat amb els Geoplans i hem fet composició i descomposició de figures planes. També hem experimentat amb la posició relativa en l’espai, imitant i reproduint les imatges del model, hem jugat amb les màquines de canvi i hem mesurat longituds amb multicubs. A més a més, seguim treballant de forma setmanal o quinzenal amb les tablets amb l'aplicació d’Innovamat, reforçant allò que anem treballant a l'aula.

2. MATEMÀTIQUES 1

Pel què fa als espais d'aprenentatge:

Aquest tercer trimestre, hem començat a fer els espais tots els nens i nenes d’infantil junts. Als espais, els infants de vegades poden canviar quan decideixen o d'altres les mateixes propostes es repeteixen durant tres sessions, en aquest cas es fan tres grups i cadascun d’aquests grup tria una de les tres propostes i a la següent sessió canvien d’espai.

  • Espai de Joc simbòlic: durant aquestes setmanes hem experimentat 4 situacions i escenaris diferents. En primer lloc ens vam trobar els espais de la caseta i l’hospital on vam inventar situacions molt diverses en les que alguns de nosaltres érem metges o metgesses, infermers o infermeres o, fins i tot, secretaris o secretaries i d’altres érem membres d’una família que estaven a casa i per motius diferents havíem d’anar a l’hospital. Després vam trobar els espais de la botigueta i el restaurant on ens vam posar en la pell dels cambrers/es, dels cuiners/es, de botiguers/es i de clients per anar de compres i també a dinar o a sopar plats i menús deliciosos.
  • Espai d'experimentació: hem dut a terme diferents propostes: bufa ben fort: on han de moure la pilota per uns canals sense tocar-la i així treballar la força del vent. També hem jugat amb les peces de construcció magnètics però a les taules de llum, ja que són peces translúcides. Hem continuat experimentant amb els llegums de diferents mides i farina, manipulant amb diferents materials, separant, classificant... Hem ajudat a guiar la bola per una rampa ajudant-nos amb fustes per tal que arribés a la porteria. 
  • Espai de construccions: vam poder crear construccions amb material divers com troncs de diferents mides i llargària, taps, fils, fulloles de fusta, oueres, kapla, lego i lego education on hi havia peces per poder construir màquines simples. També hi havia peces de construccions d’un material més tou, circuits per fer passar els cotxes o per les bales, bambouchi. A més a més també teníem a l’abast animals i ninos. Després vam haver de construir una ciutat amb el material disponible on anàvem afegint o remodelant el què els altres infants ja havien començat.
  • Espai d’art: hem construït mandales amb diversitat de materials, elements naturals, botons, taps... i treballar així la simetria, patrons, cercles concèntrics, ordenació i classificació. També hem aprofitat perquè pintessin mandales de primavera i així relacionar-ho amb l’estació. També han pogut fer mandales davant de miralls i veure la simetria.

 

P3. Espais

 

  

Pel què fa als moments d'aula:

  • Aquest trimestre hem finalitzat els dos projectes:

En el projecte "Petjades" hem fet una revista entre tots els nens i nenes de l’escola i els nens i nenes de P3 hem estat els encarregats de dissenyar i crear la portada i la contraportada.

Per altra banda, amb el projecte de l’ésser viu hem après moltes coses noves sobre els éssers vius mentre cuidàvem als cuc de seda i anàvem veient com creixien fins a convertir-se en papallones i tornar a posar ous.

  • Un dia a la setmana ve el Richard i amb ell i la Celia, i amb l’ajuda del Mouse, aprenem anglès a través de cançons, jocs i contes. Cada dijous fem el good morning on saludem a tots els nens i nenes que han vingut; després mirem quin temps fa i preguntem how’s the weather like today? i també cantem la cançó dels days of the week. A més, hem après els colors i els números i hem treballat també les emocions, preguntant cada dia “how are you today?” i alguns animals (colours, numbers, feelings and animals). 
  • Els dilluns ve la Gemma a fer música i a banda d'ensenyar-nos cançons, també hem tocat algun instrument. Durant aquest trimestre hem après les següents cançons: Mireu allà dalt, Volta cap aquí i Ja ve la primavera entre altres. 
  • Ens encanta anar al gimnàs a fer psicomotricitat amb la Maite! Comencem escalfant per després poder enderrocar la muralla i a través de la pròpia vivència, ser conscients del propi cos, així com potenciar l'autoestima.
  • Altres moments de gaudi a l’aula és quan fem activitats plàstiques amb diferents materials i tècniques com les aquarel·les, pintura, collage...
  • Ens fa molta il·lusió celebrar els aniversaris dels amics i amigues! Aquest trimestre hem celebrat el del Pedro, que ja té 4 anys i abans de marxar de vacances també hem celebrat l’aniversari d’aquells que el fan a l’estiu, que són el Michael, l’Anna i la Bruna. MOLTES FELICITATS

Per veure les fotos, cliqueu aquí.

Pel què fa a les sortides:

Aquest trimestre hem fet dues sortides:

  • La primera va ser a Cal Bolet a veure una obra de teatre amb titelles que es deia La pastissera i els follets.
  • I també vam anar a Tot circ! on primer vam veure l’espectacle del pallasso Tasta circ i desprès vam poder fer alguns tallers de circ i vam poder jugar i provar tot el material, ho vam passar d’allò més bé!

 

Esperem que en gaudiu molt i compartiu aquestes fotos amb els vostres fills i filles, perquè us puguin explicar amb les seves paraules i les seves emocions, el seu dia a dia a l’escola.

Per veure les fotos, cliqueu aquí.

Hola famílies,

Durant aquest 2r trimestre hem fet moltes activitats i per això us volem explicar i ensenyar mitjançant un recull fotogràfic, tot el que hem anat realitzant!

Pel què fa a la llengua:

  • Els dilluns aprofitem el matí per explicar als altres companys i companyes què hem fet durant el cap de setmana.
  • També hem començat fa dies, el protagonista de la setmana on l’infant que s’emporta la carpeta porta a l’aula uns fulls amb informació sobre ell mateix, (gustos, membres de la família, edat, preferències…) i també objectes personals (roba de petits, contes, fotos, joguines, algun vídeo, etc.) Un cop a classe ho comparteix amb els seus companys i durant tota una setmana parlem sobre ell i el fem protagonista de moltes activitats: parlem del que li agrada fer, de les seves emocions, del que ens agrada fer amb ell, el dibuixem… Per ara han estat protagonistes l’Anna, la Sofia, el Jan i el Pedro que ens han explicat moltes coses d’ells mateixos i els hem pogut conèixer una mica millor.
  • A més a més també aprenem la dita de l'estació de l'any, que en aquest trimestre ha estat: "A l’’hivern, el millor amic, és un bon abric!". A partir de la dita també hem treballat vocabulari de l’hivern com la roba, els colors, alguns animals, etc.
  • A l'etapa d'educació infantil els contes són molt importants. A vegades hem fet feines més específiques i altres n'hem parlat a la classe. Els contes que hem anat presentat aquest trimestre són: En Patufet, El cargol i l’herbeta de Poniol, Els tres ratolins i la Llunes d’Or i La llegenda de Sant Jordi.  A més, un cop cada mes anem a la biblioteca on ens expliquen un conte.
  • En qualsevol activitat és important l'expressió oral, però també cal treballar de forma específica les lletres, el vocabulari… i això ho podem fer, entre d’altres activitats, amb els racons. Durant aquest trimestre, als racons de llengua hem confegit el nostre nom, hem fet alguns jocs per reconèixer les inicials dels noms de tots els nens i nenes de la classe i hem començat a confegir el nom d’alguns companys/es amb lletres magnètiques, hem treballat amb el llibre dels noms; també hem començat a escriure els nostres noms i hem treballat el vocabulari de l’hivern i hem confegit les paraules. 
  • També hem acabat l’activitat de la maleta viatgera, ensenyant tot allò que heu fet a casa, explicant el conte o llibre que els ha agradat més, etc.
  • Per adquirir un domini i evolució en el traç de les grafies i escriptura, així com una millora en la prensió i en el control muscular, també fem grafisme. Comencem generalment amb un grafisme creatiu, ja sigui a la sorra, amb pintura, plastilina, etc., per després passar al full.

1. Lectoescriptura

 

Pel què fa a les matemàtiques:

Continuem treballant amb Innovamat i els CRICS, ja que parteix d'una metodologia més manipulativa i motivadora, deixant que cada infant busqui estratègies i raoni per descobrir nous aprenentatges. Dins d'aquesta metodologia, trobem:

  • Tallers: hem treballat la quantitat 1-3 mitjançant so, grafia i quantitat, hem descobert les característiques principals i les qualitats  de les esferes i els cilindres, identificant cares planes i corbes, hem treballat la grandària amb el conte Els tres ratolins i la Llunes d’Or, hem identificat i reconegut atributs diferents dels blocs lògics i hem fet agrupacions i també hem descobert i experimentat amb les peces del pattern blocs. 
  • Racons: en els racons hem treballat a través de jocs la relació xifra-quantitat dels nombres 1, 2 i 3, hem jugat al memory i al lince, hem ordenat seqüències, hem explorat les correspondències entre figures 2D i les cares dels cossos geomètrics 3D i hem construït i classificat cossos 3D. a més, també seguim treballant amb les tablets amb l'aplicació d’Innovamat, la qual utilitzem un cop a la setmana o quinzenalment, i ajuda a reforçar allò que anem treballant a l'aula.

A més a més, amb el quadern de raonament lògic, estimulem les habilitats cognitives que ja tenim, ajudant-nos en un futur a resoldre problemes, desenvolupar el nostre pensament crític i exercitar la nostra memòria. També ens permet adonar-nos de les relacions entre diferents elements (pensament abstracte) i desenvolupar idees noves a partir de les experiències passades. En aquest quadern tenim activitats de diferent grau de dificultat de seqüències temporals, relacions entre objectes, sèries i identificació de contraris.

2. MATEMÀTIQUES 1

 

Pel què fa als espais d'aprenentatge:

Com hem esmentat abans, seguim la metodologia d'Innovamat i en aquesta també s'inclouen els espais d'aprenentatge, on a partir d'unes propostes de caràcter obert, els infants van descobrint i construint el seu propi aprenentatge. L'exploració que fan segons els seus interessos és igual d'important que l’enriquiment mutu que tenen a través de la relació amb els altres. Aquest curs, degut al Covid-19, no barregem grups d'infantil, però si que es fan diferents propostes. Als espais, els infants de vegades poden canviar quan decideixen o d'altres les mateixes propostes es repeteixen dues setmanes i en aquest cas es fan dos grups, els infants trien una de les dues i a la següent setmana canvien de proposta.

Els mestres Crics son els que proposen espais com el d'experimentació amb el Bor, el de construccions amb la Petra i el d'art amb el Mon. A aquests espais també hi afegim el de Joc simbòlic (la cuineta i la caseta)

  • Espai d'experimentació: A l’espai que ens proposa en Bor hem experimentat amb gel de colors aprofitant que estàvem a l’hivern, hem fet barreja de colors amb diferents materials (pintura, aigua amb colorant…), hem experimentat també amb rampes de diferents alçades i amb diferents textures de base, i amb les taules d’experimentació hem observat algunes característiques diferents entre materials diversos. 
  • Espai de construccions: A l’espai de la Petra, la formiga, hem inventat objectes que roden, fent servir molts materials diversos; primer vam pensar què podíem crear amb el material que teníem a l’abast, ho vam comentar i desprès ho vam construir. També hem creat i construït camins amb pedres, fent el nostre propi conjunt de carreteres.
  • Espai d’art: A l’espai proposat pel Mon, hem experimentat i utilitzat diferents tècniques artístiques, hem fet creacions simètriques amb diferents tècniques i hem observat i representat les obres de diferents objectes en el pla perpendicular. 

P3. Espais

 

  

Pel què fa als moments d'aula:

  • Aquest trimestre continuem treballant el projecte "Petjades". i A més a més hem començat el projecte de l’ésser viu i, com ja sabeu, els nens i nenes de P3 estem aprenent moltes coses sobre els cucs de seda, mentre que a P4 i P5 fan la morera i les plantes.
  • Un dia a la setmana ve el Richard i amb ell i la Celia, i amb l’ajuda del Mouse, aprenem anglès a través de cançons, jocs i contes. Cada dijous fem el good morning on saludem a tots els nens i nenes que han vingut; després mirem quin temps fa i preguntem how’s the weather like today? i també cantem la cançó dels days of the week. A més, hem començat a aprendre els colors, els números i alguns animals (colours, numbers and animals). 
  • Els dijous ve la Gemma a fer música i a banda d'ensenyar-nos cançons, també hem tocat algun instrument. Durant aquest trimestre hem après les següents cançons: Dalt del cotxe, Clip clop, Volta cap aquí, Campaneta ning-ning i El despertador. 
  • Ens encanta anar al gimnàs a fer psicomotricitat amb la Maite! Comencem escalfant per després poder enderrocar la muralla i a través de la pròpia vivència, ser conscients del propi cos, així com potenciar l'autoestima.
  • Altres moments de gaudi a l’aula és quan fem activitats plàstiques amb diferents materials i tècniques com les aquarel·les, pintura, collage...
  • També ens fa molta il·lusió celebrar els aniversaris dels amics i amigues!! Aquest trimestre hem celebrat el de l’Ada, el Lucas, la Sofia, el Gael i el Raül que ja tenen 4 anys! 

 

Esperem que en gaudiu molt i compartiu aquestes fotos amb els vostres fills i filles, perquè us puguin explicar amb les seves paraules i les seves emocions, el seu dia a dia a l’escola.

1639654728584

 

 

Els nens i nenes de P3 hem estat treballant i aprenent moltes coses de l’hivern durant els últims mesos. Hem après vocabulari nou i quins son els colors de l’hivern; també hem treballat dites i poemes, hem cantat cançons i hem fet moltes altres activitats. Però ara aquest és a punt d’acabar i arribarà la primavera. Per això abans de que s’acabi hem fet una activitat d’allò més divertida, voleu saber quina és? Hem experimentat amb gel de colors!

Aprofitant la tarda en la que fem espais, dins els espais d’experimentació que ens presenta en BOR hem pintat amb glaçons de gel que tenien els colors de l’hivern i hem fet un mural per decorar el passadís de l’escola. Mentre ho fèiem, hem descobert nou material i noves tècniques artístiques a la vegada que deixàvem anar la nostra imaginació.

En acabar, hem quedat amb les mans gelades però ens ho hem passat d’allò més bé!

Mireu com n’hem gaudit i com ens ha quedat el nostre mural!

EXPERIMENTACIÓ1EXPERIMENTACIÓ2EXPERIMENTACIÓ3EXPERIMENTACIÓ4EXPERIMENTACIÓ5EXPERIMENTACIÓ6EXPERIMENTACIÓ7EXPERIMENTACIÓ8EXPERIMENTACIÓ9EXPERIMENTACIÓ10EXPERIMENTACIÓ11

 

 

Hola famílies,

L’últim dia d’escola, vam cagar el Tió, després de donar-li molt menjar!! Ens va cagar un pot per fer bombolles i l’esmorzar amb neules, galetes i torrons!! Mmm que bons!

Però això no és tot!! Quan vam tornar de les vacances de Nadal, els Reis Mags ens havien deixat molts regals! Hi havia jocs de taula, plastilina, trencaclosques i un regal molt especial... una CUINETA pel pati!!

Aquí teniu un petit recull de fotos d’aquests dies tan màgics!

Per veure les fotos, cliqueu sobre la imatge.

tio

 

Hola famílies,

Durant aquest 1r trimestre hem fet moltes activitats i per això us volem explicar i ensenyar mitjançant un recull fotogràfic, tot el que hem anat realitzant!

Pel què fa a la llengua:

  • Els dilluns aprofitem el matí per explicar als altres companys i companyes què hem fet durant el cap de setmana.
  • A més a més també aprenem la dita de l'estació de l'any, que en aquest cas ha estat: "A la tardor, ni fred ni calor!". A partir de la dita també hem treballat la roba, els colors, etc.
  • A l'etapa d'educació infantil els contes són molt importants. A vegades hem fet feines més específiques i altres n'hem parlat a la classe. Els contes que hem anat presentant aquest trimestre són: En Tabalet, La senyora tardor, En dentetes, El tió dormilega. A més a més d’anar un cop al mes a la biblioteca on ens explicaven un conte.
  • En qualsevol activitat és important l'expressió oral, però també cal treballar de forma específica les lletres, el vocabulari… i això ho podem fer amb els racons. Hem confegit el nostre nom amb lletres magnètiques i hem treballat amb el llibre dels noms, per anar reconeixent els nens i nenes de la classe i relacionar-los amb el seu nom.
  • També hem reprès la maleta viatgera, ensenyant tot allò que heu fet a casa, explicant el conte o llibre que els ha agradat més, etc.
  • Per adquirir un domini i evolució en el traç de les grafies i escriptura, així com una millora en la prensió i en el control muscular, també fem grafisme. Comencem generalment amb un grafisme creatiu, ja sigui a la sorra, amb pintura, plastilina, etc., per després passar al full.

1. LLENGUA

Pel què fa a les matemàtiques:

Continuem treballant amb Innovamat, que parteix d'una metodologia més manipulativa, motivadora amb l’ajuda dels Crics i deixant que cada infant busqui estratègies i raoni per descobrir nous aprenentatges. Dins d'aquesta metodologia, trobem:

  • Tallers: hem explorat els blocs lògics, les construccions toves i hem començat a treballar els patrons (seriacions de 2 elements)

 

  • Racons: hem identificat blocs lògics ja sigui per la forma (cercle, quadrat i triangle) com per la mida (gran i petit), hem treballat les seriacions de forma manipulativa amb tot tipus de material, hem descobert les construccions magnètiques, hem reproduït models amb diferents materials i hem començat a treballar amb les tablets! Amb l'aplicació d’Innovamat, un cop a la setmana o quinzenalment, ajuda a reforçar allò que anem treballant a l'aula.

 

2. MATES

 

 

Pel què fa als espais d'aprenentatge:

Com hem esmentat abans, seguim la metodologia d'Innovamat i per aquest motiu també s'inclouen els espais d'aprenentatge, ja que a partir d'unes propostes de caràcter obert, els infants van descobrint i construint el seu propi aprenentatge. L'exploració que fan segons els seus interessos és igual d'important que l’enriquiment mutu que tenen a través de la relació amb els altres. Aquest curs, degut al Covid-19, no barregem grups d'infantil, però si que es fan diferents propostes. Als espais, els infants a vegades poden canviar quan decideixen o d'altres trien i es fan dos grups que la següent setmana canvien de proposta.

Els mestres Crics son els que proposen espais com el d'experimentació amb el Bor, el de construccions amb la Petra i el d'art amb el Mon. A aquests espais també hi afegim el de Joc simbòlic (la cuineta i la caseta)

3. Espais aprenentatge

 

 

 

 

 

Pel què fa als moments d'aula:

  • Aquest curs hem començat el projecte "Petjades". Tot va començar quan l’avi Pepet ens va demanar ajuda per obrir una maleta que tenia a casa seva. Allà hi vam trobar fotos antigues i mooltes revistes que els nens havien fet. Vam poder comparar amb revistes d’actualitat i a partir d’aquí vam fer una pluja d’idees de persones que es necessiten per crear una revista i així va ser com la nostra classe som els il·lustradors i les il·lustradores!
  • Un dia a la setmana venen el Richard i l’Amira, que a través de cançons i jocs ens ensenyen anglès. Aquest trimestre a més a més hem conegut al "Mouse"!
  • Els dilluns ve la Gemma per fer música i a banda d'ensenyar-nos cançons, també hem tocat algun instrument.
  • Ens encanta anar al gimnàs a fer psicomotricitat amb la Maite! Comencem escalfant per després poder enderrocar la muralla i a través de la pròpia vivència, ser conscients del propi cos, així com potenciar l'autoestima.
  • Altres moments de gaudi a l'escola és quan anem al pati a jugar al sorral o correm amunt i avall! També ens fa molta il·lusió celebrar els aniversaris dels amics i amigues!! Aquest trimestre hem celebrat el del Jan!

 

Esperem que en gaudiu molt i compartiu aquestes fotos amb els vostres fills i filles, perquè us puguin explicar amb les seves paraules i les seves emocions, el seu dia a dia a l’escola.

 

 Moltes gràcies per la vostra atenció!

1639654728584