Educació Física

 

El passat dimecres 18 de maig els nens i nenes de cicle mitjà van poder gaudir d’un matí una mica diferent. Vam fer un taller sobre l’esport adaptat per tal de prendre consciència i entendre millor com viuen l’esport les persones amb discapacitat. Va ser molt interessant poder reflexionar sobre el concepte de capacitat i discapacitat. Durant la part pràctica vam poder fer un tastet de bàsquet amb cadira de rodes i d’un esport anomenat boccia. Vam saber respectar-nos i gaudir de les activitats proposades.

Per veure les fotos cliqueu sobre la imatge.

pla-catalàagrupació esports

 

PSICOMOTRICITAT

BENVOLGUDES FAMÍLIES,

A Infantil ja fa més d’un mes que hem començat les sessions de PSICOMOTRICITAT.

Sabeu el que és?

No és només jugar, sinó que és un espai on treballar l’àrea de descoberta d’un mateix i dels altres. Posem l’accent en aprendre a ser i a estar amb els altres, és a dir, a conviure. Els continguts de l’àrea són l’autoconeixement i gestió de les emocions; joc i moviment; relacions afectives i comunicatives; autonomia personal i relacional.

Bernat Aucouturier defineix la psicomotricitat d’aquesta manera:

La psicomotricitat és una pràctica que ofereix a l’infant, a través d’un dispositiu d’espai i temps, la possibilitat de fer un procés de maduració psicològica i emocional, a través de la via del cos i el moviment.”

Les mestres estem presents i atenent a les necessitats que el grup presenta, en les seves iniciatives o mancances, per tal de suggerir activitats: per desenvolupar les habilitats motrius bàsiques (desplaçaments, salts, girs, equilibris, llançaments, bot i recepcions), construccions, joc simbòlic, circuits motrius amb material divers, jocs preesportius, jocs col·lectius, etc.

L’estructura de la sessió de “PSICO” és la següent:

s’entra al gimnàs caminant, ens traiem les sabates, la mascareta i deixem l’ampolla d’aigua a la taula, deixant-ho tot ben posat. De manera autònoma es posen els mitjons de boletes.

Seiem a l’escenari, i parlem de l’última sessió. Recordem les normes de convivència i respecte de companys i material. La part inicial de la sessió la dediquem a fer un joc col·lectiu o bé practicar circuits amb propostes motrius diverses. Al finalitzar aquesta part, els infants es posen en línia i es preparen per enderrocar la muralla (blocs d’escuma). Ho fem després d’una senyal (1,2,3, a jugar! O bé decidim altre tipus de contrasenya). Després del moment de destrucció, es dona pas a la construcció i la creativitat del joc lliure.

Avisem quan falten 5 minuts per recollir ja que és important anticipar que el joc s’acabarà. Tothom ajuda a recollir, i hem de dir que ho fan molt bé! . Després, tenim una estona per fer relaxació, recollir i tornar a l’aula tranquil·lament.

RECULL DE VÍDEOS I FOTOS D'EDUCACIÓ INFANTIL

 

RECULL DE FOTOS DE CICLE INICIAL

 

CICLE MITJÀ

Benvolgudes famílies!

A Educació Física aquest curs hem començat treballant jocs populars, i actualment estem fent multiesports, on l’objectiu no és tant l’esport reglat, sinó el domini de les habilitats motrius dels diferents esports, el treball en equip i la cohesió de grup. Hem començat per bàsquet, i continuarem amb el hoquei, pitxi, handbol i futbol. Quan acabem el trimestre us farem un recull de fotografies.

Mentrestant us deixem amb unes fotografies del curs passat que no us vam mostrar, quan practicàvem coreografies i gimnàstica. També un vídeo de ja fa uns anys... com han crescut!

 

3r

 

4t