NOVETATS

   PREINSCRIPCIÓ CURS 2022-2023

informat2  

LA NOSTRA ESCOLA

 

  marato

 images 

DECLARACIÓ RESPONSABLE INFANTIL 

DECLARACIÓ RESPONSABLE PRIMÀRIA 

 

certamen

  

NOTÍCIES QUE FAN REFLEXIONAR

 

portmafalda

 

LLAR D’INFANTS

 

 

IMG 0257

 

 

 

 

P4

Hola famílies,

Durant aquest 2n trimestre hem fet moltes activitats i per això us volem explicar i ensenyar mitjançant un recull fotogràfic, tot el que hem anat realitzant!

 

Pel què fa a la lectoescriptura:

  • Els dilluns aprofitem el matí per explicar als altres companys i companyes què hem fet durant el cap de setmana. Altres vegades, abans d’explicar-ho ho dibuixem perquè els altres infants ho endevinin a través del nostre dibuix.
  • També hem començat fa dies, el conte del protagonista on l’infant que s’emporta la carpeta s’inventa o canvia un conte per explicar-ho als seus companys i companyes. Hem explicat contes molt diversos: La Sally i una tarda al bosc de l’Aitana, La nena de les pedres màgiques de la Gemma, El drac i l’àliga del Sergi Yepes, La vareta màgica de l’Aina, Els amics de l’Eloi, El Marc i els superpilots del Marc, La caputxeta Olivia de l’Olivia, Vuelta al mundo buscando a los fugitivos de l’Edgar, La Caputxeta rosa de la Douaa i Em trobo la Foix del Sergi Colet.
  • A més a més també aprenem les dites dels mesos de l'any. Aquest trimestre hem treballat les següents dites: “El gener és el primer”, “Pel febrer treu flor l’ametller” i l’última d’aquest trimestre “Març marçador hi ha més claror”.
  • A l'etapa d'educació infantil els contes són molt importants. A vegades hem fet feines més específiques i altres n'hem parlat a la classe. Els contes que hem treballat aquest trimestre son els següents: La caputxeta forçuda, Els pollets i una bola de neu molt grossa, Invencibles i La llegenda de Sant Jordi.
  • En qualsevol activitat treballem la consciència fonològica, ja sigui escoltant els fonemes, picant síl·labes, etc. A més a més, partim del nom i cognom per reconèixer lletres i associar-les amb el seu so. També és important l'expressió oral , però alhora cal treballar de forma específica el vocabulari, les lletres... i això ho podem fer, entre altres activitats, amb els racons.
  • Per adquirir un domini i evolució en el traç de les grafies i escriptura, així com una millora en la prensió i en el control muscular, també fem grafisme.

1. Lectoescriptura

 

Pel què fa a les matemàtiques:

Continuem treballant amb Innovamat i els CRICS, ja que parteix d'una metodologia més manipulativa i motivadora, deixant que cada infant busqui estratègies i raoni per descobrir nous aprenentatges. Dins d'aquesta metodologia, trobem:

  • Tallers: treballem la descomposició del 0 al 5, així com l’associació de nombre amb la seva grafia, la classificació de blocs lògics segons les etiquetes (color, mida i forma), descobrim patrons i realitzem sèries, identifiquem estructures simètriques i comparem llargàries.
  • Racons: Aquesta metodologia ens permet organitzar-nos per grups i fer activitats que complementen els tallers. Hem fet jocs com el memory amb cartes de nombres i l’oca gegant per treballar la numeració i el comptatge, a més a més de l’atenció i la memòria. També fem seriacions, ordenem seqüències temporals, comparem cucs per descobrir quin és més llarg, continuem seriacions i completem simetries i juguem a jocs de lògica i cooperació com els 3 porquets i la caputxeta vermella. A més a més, seguim treballant les grafies dels nombres treballats amb les seves respectives quantitats.
  • Un altre recurs del que disposem és l'aplicació Bmath, on mitjançant les tauletes, fem jocs un cop a la setmana per ajudar a reforçar allò que anem treballant a l'aula.

 

A més a més, amb el quadern de raonament lògic, estimulem les habilitats cognitives que ja tenim, ajudant-nos en un futur a resoldre problemes, desenvolupar el nostre pensament crític i exercitar la nostra memòria. També permet adonar-nos de les relacions entre diferents elements (pensament abstracte) i a partir de les experiències passades, desenvolupar idees noves. En aquest quadern tenim activitats de diferent grau de dificultat en relació a les seqüències temporals, relacions entre objectes, sèries i identificació de contraris.

2. MATEMÀTIQUES 1

 

Pel què fa als espais d'aprenentatge:

A partir d'unes propostes de caràcter obert, els infants van descobrint i construint el seu propi aprenentatge. L'exploració que fan segons els seus interessos és igual d'important que l'enriquiment mutu que tenen a través de la relació amb els altres.

Els mestres Crics (Innovamat) són els que proposen espais com el d'experimentació amb el Bor, el de construccions amb la Petra, el d'art amb el Mon i l’espai de parlem amb la Meca. Comencem una setmana on la proposta és lliure i per tan decidim a quin espai volem anar i la següent anem amb un grup definit i sense canviar. Durant aquest 2n trimestre hem pogut fer els següents espais d'aprenentatge:

 

  • Espai d'experimentació: vam manipular i separar llegums per mides; experimentar amb el magnetisme a través de diferents propostes: la pesca magnètica, les bales magnètiques i les construccions; guiar la bola en un pla inclinat; dirigir pilotes a través de canals que ells i elles poden moure; manipular ampolles amb líquids de diferent densitat; observar i classificar radiografies a les taules de llum i veure com som nosaltres i els animals per dins; jugar amb els miralls buscant simetries, deformant la imatge...; experimentar amb les rampes la velocitat en un pla inclinat i comparar el fregament amb diferents superfícies; separar i classificar materials de diferents característiques: farina, confeti i pedres.
  • Espai de construccions: vam iniciar el trimestre inventant-nos màquines i/o robots que ens ajudessin a fer alguna cosa en el nostre dia a dia. Primer calia fer una proposta i dibuixar-la per acabar fent-ne un prototip. Després de Carnestoltes, vam experimentar amb diferent tipus de material per poder fer creacions lliures i hem acabat el trimestre intentant construir ponts de diferents tipus.
  • Espai de l'art: vam pintar i experimentar amb glaçons fets amb els colors de l’hivern; vam fer un collage estampant primer amb plàstic de bombolles i després enganxant diferents materials dels colors de l’hivern; pintar amb colors de l’hivern i enganxar sal de diferents gruixos perquè sembli neu o glaç; treballar l’artista Piet Mondrian a través de diferents tècniques: taules de llum amb paper de cel·lofana, lego i pintura. Finalment cada nen i nena ha creat la seva pròpia obra inspirant-se en els conceptes matemàtics de Mondrian. També hem fet dibuix lliure amb ceres.
  • Espai de parlem: aquest espai és important per ampliar vocabulari i expressar-nos més fluidament i amb coherència, al mateix temps que agafem confiança en nosaltres mateixos. Els dies de carnaval, vam inventar-nos contes amb les disfresses que teníem. Les altres setmanes, començàvem amb jocs com el despertador o on soc i després triàvem les titelles per crear històries. També tenim un racó amb contes per fullejar tranquil·lament.

3. ESPAIS APRENENTATGE

 

Pel què fa als moments d'aula:

  • Aquest trimestre continuem treballant el projecte "Petjades". Vam tenir la visita de l’Eva, la mare de l’Izan de P5, ja que va venir de petita a la nostra escola. A més a més hem començat el projecte d’ésser viu: P3 els cucs de seda i P4 i P5 la morera i les plantes.
  • Els dijous ve la Gemma a fer música i a banda d'ensenyar-nos cançons, també hem tocat algun instrument. Durant aquest trimestre hem après aquestes cançons: som molta colla, el senyor greu i el senyor agut, el gat i la granota, el ballet del rotlletó, jo voldria ser un gran músic, jo soc com tu i invencibles. Aquestes dues últimes cançons són del grup de música Els Catarres.
  • Ens encanta anar al gimnàs a fer psicomotricitat! Comencem escalfant per després poder enderrocar la muralla i a través de la pròpia vivència, ser conscients del propi cos, així com la potenciació de l'autoestima.
  • Altres moments de gaudi a l’aula és quan fem activitats plàstiques amb diferents materials com les aquarel·les, pintura, collage...

Esperem que en gaudiu molt i compartiu aquestes fotos amb els vostres fills i filles, per tal que us puguin explicar amb les seves paraules i les seves emocions, el seu dia a dia a l’escola.

IMG-20211217-WA0002

 

 

 

Hola famílies!

Durant dues setmanes, hem fet un taller d’Innovamat on identificàvem estructures simètriques!

La GEO (abella) ens ensenya dues fotografies de papallones i observant-les hem vist que n’hi ha una amb les ales iguals! Un altre dia, amb les peces Pattern blocks, hem creat simetries primer totes juntes i després per grups. A més a més, per ajudar-nos a entendre-ho una mica millor també hem utilitzat miralls que reflecteixen allò que hem creat, és a dir, la seva part simètrica!

Finalment, hem retallat mig full pel costat llarg i doblegat, obtenint com a resultat una figura. Quan l’hem obert, hem descobert que els dos costats eren simètrics! N’hem buscat l’eix central i l’hem decorat com nosaltres voliem, això si, tenint en compte que el què hem fet a un costat de l’eix sigui el mateix que a l’altre!

Mireu com n’estavem de concentrats i concentrades i com ens van quedar les nostres composicions simètriques!!

geo

Hola famílies,

L’últim dia d’escola, vam cagar el Tió, després de donar-li molt menjar!! Ens va cagar un pot per fer bombolles i l’esmorzar amb neules, galetes i torrons!! Mmm que bons!

Però això no és tot!! Quan vam tornar de les vacances de Nadal, els Reis Mags ens havien deixat molts regals! Hi havia jocs de taula, plastilina, trencaclosques i un regal molt especial... una CUINETA pel pati!! I a la tarda vam jugar amb les joguines que havíem portat de casa.

Aquí teniu un petit recull de fotos d’aquests dies tan màgics!

Per veure les fotos, cliqueu sobre la imatge.

 tio

Hola famílies,

Durant aquest 1r trimestre hem fet moltes activitats i per això us volem explicar i ensenyar mitjançant un recull fotogràfic, tot el que hem anat realitzant!

Pel què fa a la LLENGUA:

  • Els dilluns aprofitem el matí per explicar als altres companys i companyes què hem fet durant el cap de setmana.

 

  • A més a més aprenem les dites dels mesos de l’any. A partir de la dita també hem treballat la roba, els colors, hem buscat les lletres als nostres noms, etc.

 

  • A l'etapa d'educació infantil els contes són molt importants. A vegades hem fet feines més específiques i altres n'hem parlat a la classe. Els contes que hem anat presentant aquest trimestre són: El follet si us plau, Castanyes amb banyes, La caputxeta forçuda i Un collaret d’estels. A més a més d’anar un cop al mes a la biblioteca on ens explicaven un conte.

 

  • En qualsevol activitat és important l'expressió oral, però també cal treballar de forma específica les lletres, el vocabulari… i això ho podem fer amb els racons. Hem buscat objectes que havíem de classificar, segons la seva inicial, dins al pot corresponent; hem confegit el nostre nom i el dels altres companys i companyes, i també amb plastilina; hem relacionat vocabulari de la tardor i uns trencaclosques que encaixant-los descobríem paraules de la tardor, etc.

El treball per racons és complementari al treball que fem de les lletres amb el gran grup, ja que estem recordant les vocals i aprenent altres lletres que van sorgint en les activitats del dia a dia.

  • Aquest curs hem reprès la maleta viatgera, ensenyant tot allò que heu fet a casa, explicant el conte o llibre que els ha agradat més, etc.

Per adquirir un domini i evolució en el traç de les grafies i escriptura, així com una millora en la prensió i en el control muscular, també fem grafisme. Comencem generalment amb un grafisme creatiu, ja sigui a la sorra, amb pintura, plastilina, etc., per després passar al full.

1. LLENGUA

 

Pel què fa a les MATEMÀTIQUES:

 

Continuem treballant amb Innovamat, ja que parteix d'una metodologia més manipulativa, motivadora on apareixen els crics i deixant que cada infant busqui estratègies i raoni per descobrir nous aprenentatges. Dins d'aquesta metodologia, trobem:

 

  • Tallers: a la primera història hem fet un taller d’ identificar i classificar les peces dels blocs lògics primer com nosaltres volíem i després amb cartes d’atributs (colors, forma i mida); hem treballat la descomposició del 4 a través de figures d’acroesport i amb unes pedretes; hem identificat el patró, que és allò que es repeteix en una sèrie i n’hem creat de sonores, és a dir, picant de mans o de peus, etc. A la segona història hem observat l’obra de Paul Klee i hem trobat i fet triangles i quadrilàters. Finalment hem creat el nostre propi quadre amb figures geomètriques.

 

 

 

  • Racons: hem identificat blocs lògics ja sigui per la forma (cercle, quadrat i triangle) com per la mida (gran i petit); hem creat grups del nombre amb la seva quantitat amb ossets i insectes, hem continuat sèries i ens n’hem inventat de noves trobant fins i tot l’intrús que no seguia el patró, hem copiat mosaics en 2D, hem creat dibuixos amb gomets de diferents figures geomètriques i algun altre dia hem jugat a un joc de lògica de la Caputxeta.

 

També ho complementem amb l'aplicació d’Innovamat, un cop a la setmana o quinzenalment, i així ajudar a reforçar allò que anem treballant a l'aula.

 

A més a més, per aprendre a observar, a llegir, a dibuixar… cal tenir una bona capacitat de raonament lògic i això ho treballem amb un quadern on hem de seguir la seriació, completar seqüències temporals, unir els objectes que tenen relació entre ells, etc.

2. MATES

 

 

Pel què fa als ESPAIS D'APRENENTATGE:

 

Com hem esmentat abans, seguim la metodologia d'Innovamat i per aquest motiu també s'inclouen els espais d'aprenentatge, ja que a partir d'unes propostes de caràcter obert, els infants van descobrint i construint el seu propi aprenentatge. L'exploració que fan segons els seus interessos és igual d'important que l’enriquiment mutu que tenen a través de la relació amb els altres. Aquest curs, P4 i P5 podem fer espais junts, d’aquesta manera a vegades podem triar a quin espai d’aprenentatge volem anar i quan canviem i altres vegades ens toca un espai concret.

 

Els mestres Crics son els que proposen espais com el d'experimentació amb el Bor, el de construccions amb la Petra i el d'art amb el Mon. Durant aquest 1r trimestre hem fet l’espai d'experimentació amb el Bor,  l’espai de construccions amb la Petra i  l’ espai de l'art amb el Mon. A més a més aquest curs ens acompanya també la Meca que és un lloro, i amb ell fem l’espai parlem on a través de jocs i de teatre amb disfresses i titelles els infants poden enriquir el seu llenguatge oral.

3. Espais aprenentatge

 

Pel què fa als MOMENTS D'AULA:

 

  • Aquest curs hem començat el projecte "Petjades". Tot va començar quan l’avi Pepet ens va demanar ajuda per obrir una maleta que tenia a casa seva. Allà hi vam trobar fotos antigues i mooltes revistes que els nens havien fet. Vam poder comparar amb revistes d’actualitat i a partir d’aquí vam fer una pluja d’idees de persones que es necessiten per crear una revista i així va ser com la nostra classe som els fotògrafs i fotògrafes!
  • Els dijous fem música amb la Gemma i a banda d'ensenyar-nos cançons, també hem tocat algun instrument.
  • Ens encanta anar al gimnàs a fer psicomotricitat! Comencem escalfant per després poder enderrocar la muralla i a través de la pròpia vivència, ser conscients del propi cos, així com potenciar l'autoestima.
  • Altres moments de gaudi a l'escola ha estat quan ens vam trobar la barretina del Tió al pati i gràcies als trossos de manta que va anar deixant el vam trobar ben amagat al bosc.

 

Esperem que en gaudiu molt i compartiu aquestes fotos amb els vostres fills i filles, perquè us puguin explicar amb les seves paraules i les seves emocions, el seu dia a dia a l’escola.

 

 Moltes gràcies per la vostra atenció!

IMG-20211217-WA0002

 

 

 

 

 

 

 

PRIMERS DIES D'ESCOLA A P4

Hola famílies!

Bon inici de curs!!

Ja han passat uns dies des que vam començar l’escola, i els nens i nenes de P4 hem començat a fer moltes coses: psicomotricitat, anglès, racons, música, jugant amb els companys i molts moments compartits...

Mireu!! aquí teniu un tastet de les coses que hem estat fent!

Hem començat amb molta energia i moltes ganes!!!

Per veure les fotos cliqueu aquí.

1. Benvinguts i benvingudes