Aquest trimestre hem començat a fer espais d’aprenentatge, però degut al Covid-19, els hem adaptat una mica i és per això que els infants poden triar entre dues opcions però sense circular lliurement. A més a més els mestres dels Crics d’Innovamat, ens mostren reptes perquè puguem treballar les matemàtiques des de diferents perspectives.

Aquí us expliquem i teniu una mostra del que hem fet durant el 1r trimestre!

ESPAI D’ART

El MON, un insecte pal que és mestre dels Crics, ens presenta diferents propostes en aquest espai per tal que els infants desenvolupin la seva creativitat i alhora també coneguin diferents artistes. Durant el 1r trimestre hem fet:

Piet Mondrian: a partir de l’observació d’alguns dels seus quadres els infants construeixen la seva pròpia obra d’art. En l’art també hi podem veure les matemàtiques i és per això que hem observat les figures planes que hi ha com ara el quadrat, el rectangle, etc. A més a més de les regions obertes i tancades i de les línies rectes que composen els seus quadres.

Salvador Dalí: partint de l’obra Sala Mae West de l’artista surrealista, hem deixat a l’abast el material necessari (boques, nassos, ulls, orelles i celles) perquè els infants creïn la seva pròpia composició tenint en compte les simetries, la proporció de mesura entre els diferents elements de la cara i el grau de realisme que li volen donar.

 

MON

 ESPAI D’EXPERIMENTACIÓ

El BOR, la cuca de llum, és un gran científic, tan brillant com despistat, i un mestre que sempre desperta la curiositat dels infants. Personifica l’espai de ciències. Durant el 1r trimestre hem fet:

Rampes: a partir de rampes de diferents inclinacions i de diferents superfícies els infants poden experimentar com influeixen aquests dos factors quan llancem cotxes i objectes amb diferents atributs.

Taules d’experimentació: s’ofereix als infants una safata amb diferents tipus de gra de diferents mides i han d’investigar amb els materials dels que disposen: sedassos, coladors, embuts, ampolles…

 

BOR

 

 

ESPAI CONSTRUCCIÓ

La PETRA, la formiga, l’arquitecta més treballadora i sacrificada del bosc. Una mestra molt exigent i motivadora. les seves construccions són tan sòlides com indica el seu nom, que vol dir “pedra” en llatí. Personifica l’espai de construcció. Durant el 1r trimestre hem fet:

Monuments arquitectònics: a partir de quatre imatges on apareixen edificis emblemàtics d’arreu del món (el Taj Majal, la Sagrada Família, el Pont Golden Gate de San Francisco i el Partenó de Grècia) serveix de punt de partida com a inspiració perquè cada infant, a partir de l’observació, pogui construir la seva pròpia estructura fent ús de diferents materials. A més a més, amb la intenció de que els infants puguin fer un exercici d’abstracció traslladant una informació 2D a una estructura 3D, tenint en compte l’existència o l’absència de la simetria i l’estabilitat de l’estructura. Tot un repte!!

Cotxes: A partir de la presentació de tot el material per a la construcció d’un vehicle, es proposa als infants la construcció d’un vehicle amb rodes, amb l’objectiu de fer-lo rodar. Darrera d’aquesta proposta hi ha diferents intencions matemàtiques com: treballar els cossos o elements rodons, la importància de la mida de les rodes i les estratègies emprades per enganxar les rodes als eixos, fet que condicionarà la trajectòria del vehicle.

 

PETRA

 ESPAI DEL JOC SIMBÒLIC

El joc simbòlic és un dels tipus de joc predominants en la primera infància el qual aporta vivències significatives a l’infant, recreant o ideant situacions quotidianes que els ’ajuden a comprendre i a interioritzar determinats rols i relacions socials i familiars.

Joc simbòlic