Hola famílies,

Aquest trimestre, com heu pogut veure, a més a més dels espais d’aprenentatge, també hem fet racons, tant relacionats amb els nombres com amb les lletres!! Ens agrada perquè podem triar i després sempre rotem i així podem anar a totes les propostes. Mireu, mireu!!

RACONS RELACIONATS AMB LES MATEMÀTIQUES

Tants objectes com personatges: podem repartir una peça a cada personatge? I si ho compliquem i els col·loquem a la graella? Com ho podem fer? Alguns anàvem un a un, altres n’agafàvem uns quants de cop i els anàvem repartint, etc.

Plantilles 2D: ens trobem uns mosaics amb quadrats de colors i alguns blancs per superposar-hi les peces corresponents, però un cop ja ho hem aconseguit, ho podem replicar en un mosaic d’igual mida que està al costat? La translació ens ha costat una mica més, però a poc a poc ens sentim més segurs i segures per superar el repte!

Identificar/classificar blocs lògics: podem classificar les peces de blocs lògics? Primer ho fem per colors i després tenim la idea de fer-ho per formes!! Quan ja ho hem classificat, identifiquem i emparellem peces iguals!

Cucs de colors: cada cuc està fet d’uns colors diferents, trobaré el pompó que toca? Aaah però no sembla tant fàcil, ja que cal agafar els diferents pompons amb pinces.

Oueres de colors i nombres: les oueres s’han transformat i mitjançant un dau hem de posar tantes fitxes com el nombre ens indiqui o observar quin nombre hi ha escrit al fons per aconseguir tenir les mateixes fitxes que el número.

Creem amb pius: ja sigui nombres com el què ens imaginem, ho podem fer possible amb els pius, però compte que no és tan fàcil com sembla!

Tablets: l’aplicació Innovamat és la plataforma que utilitzen les vostres filles i els vostres fills a l’aula, dissenyada i programada, per atendre la diversitat i adaptar-se al ritme de cada infant, per assolir els diferents continguts matemàtics. Cada setmana la tutora rep un informe personalitzat de cada infant, obtenint les evidències dels punts forts i dels continguts que cal reforçar per millorar l’aprenentatge matemàtic.

Per veure les fotos cliqueu aquí.

 

RACONS RELACIONATS AMB LES LLETRES

Fem lletres amb els pius: amb els pius de diferents colors resseguim les lletres que hi ha escrites, quines ens tocaran?-     Quin nom faig? Després de triar el nom que vulguem, cal trobar les lletres magnètiques per confegir-lo, quina emoció!

Inicials amb taps: amb els taps que veiem en el nostre dia a dia, resseguim les inicials dels noms dels infants de la classe, per quina lletra començo?

El llibre dels noms: tal i com ho sentiu, tenim un llibre amb els nostres noms però cal que els relacionem amb la seva fotografia. Això si, tenim un full que ens ajuda a mirar per quina lletra comença i quines altres lletres hi ha als noms dels companys i companyes.

Quina lletra és igual? Quines lletres trio? Després d’escollir les que vull, les ressegueixo amb retoladors de diferents colors i busco la mateixa entre les lletres magnètiques. A veure si les trobo totes!

English animals and transports: a més a més sempre fem un racó en anglès, i aquest trimestre hem pogut jugar al dòmino i al memory mentre apreníem els transports i alguns animals amb anglès!

Per veure les fotos cliqueu aquí.