Hola famílies,
Durant aquest 1r trimestre hem fet moltes activitats i per això us volem explicar i ensenyar mitjançant un recull fotogràfic, tot el que hem anat realitzant!
Pel què fa a la LLENGUA:
- Els dilluns aprofitem el matí per explicar als altres companys i companyes què hem fet durant el cap de setmana.
- A més a més aprenem les dites dels mesos de l’any. A partir de la dita també hem treballat la roba, els colors, hem buscat les lletres als nostres noms, etc.
- A l'etapa d'educació infantil els contes són molt importants. A vegades hem fet feines més específiques i altres n'hem parlat a la classe. Els contes que hem anat presentant aquest trimestre són: El follet si us plau, Castanyes amb banyes, La caputxeta forçuda i Un collaret d’estels. A més a més d’anar un cop al mes a la biblioteca on ens explicaven un conte.
- En qualsevol activitat és important l'expressió oral, però també cal treballar de forma específica les lletres, el vocabulari… i això ho podem fer amb els racons. Hem buscat objectes que havíem de classificar, segons la seva inicial, dins al pot corresponent; hem confegit el nostre nom i el dels altres companys i companyes, i també amb plastilina; hem relacionat vocabulari de la tardor i uns trencaclosques que encaixant-los descobríem paraules de la tardor, etc.
El treball per racons és complementari al treball que fem de les lletres amb el gran grup, ja que estem recordant les vocals i aprenent altres lletres que van sorgint en les activitats del dia a dia.
- Aquest curs hem reprès la maleta viatgera, ensenyant tot allò que heu fet a casa, explicant el conte o llibre que els ha agradat més, etc.
Per adquirir un domini i evolució en el traç de les grafies i escriptura, així com una millora en la prensió i en el control muscular, també fem grafisme. Comencem generalment amb un grafisme creatiu, ja sigui a la sorra, amb pintura, plastilina, etc., per després passar al full.

Pel què fa a les MATEMÀTIQUES:
Continuem treballant amb Innovamat, ja que parteix d'una metodologia més manipulativa, motivadora on apareixen els crics i deixant que cada infant busqui estratègies i raoni per descobrir nous aprenentatges. Dins d'aquesta metodologia, trobem:
- Tallers: a la primera història hem fet un taller d’ identificar i classificar les peces dels blocs lògics primer com nosaltres volíem i després amb cartes d’atributs (colors, forma i mida); hem treballat la descomposició del 4 a través de figures d’acroesport i amb unes pedretes; hem identificat el patró, que és allò que es repeteix en una sèrie i n’hem creat de sonores, és a dir, picant de mans o de peus, etc. A la segona història hem observat l’obra de Paul Klee i hem trobat i fet triangles i quadrilàters. Finalment hem creat el nostre propi quadre amb figures geomètriques.
- Racons: hem identificat blocs lògics ja sigui per la forma (cercle, quadrat i triangle) com per la mida (gran i petit); hem creat grups del nombre amb la seva quantitat amb ossets i insectes, hem continuat sèries i ens n’hem inventat de noves trobant fins i tot l’intrús que no seguia el patró, hem copiat mosaics en 2D, hem creat dibuixos amb gomets de diferents figures geomètriques i algun altre dia hem jugat a un joc de lògica de la Caputxeta.
També ho complementem amb l'aplicació d’Innovamat, un cop a la setmana o quinzenalment, i així ajudar a reforçar allò que anem treballant a l'aula.
A més a més, per aprendre a observar, a llegir, a dibuixar… cal tenir una bona capacitat de raonament lògic i això ho treballem amb un quadern on hem de seguir la seriació, completar seqüències temporals, unir els objectes que tenen relació entre ells, etc.

Pel què fa als ESPAIS D'APRENENTATGE:
Com hem esmentat abans, seguim la metodologia d'Innovamat i per aquest motiu també s'inclouen els espais d'aprenentatge, ja que a partir d'unes propostes de caràcter obert, els infants van descobrint i construint el seu propi aprenentatge. L'exploració que fan segons els seus interessos és igual d'important que l’enriquiment mutu que tenen a través de la relació amb els altres. Aquest curs, P4 i P5 podem fer espais junts, d’aquesta manera a vegades podem triar a quin espai d’aprenentatge volem anar i quan canviem i altres vegades ens toca un espai concret.
Els mestres Crics son els que proposen espais com el d'experimentació amb el Bor, el de construccions amb la Petra i el d'art amb el Mon. Durant aquest 1r trimestre hem fet l’espai d'experimentació amb el Bor, l’espai de construccions amb la Petra i l’ espai de l'art amb el Mon. A més a més aquest curs ens acompanya també la Meca que és un lloro, i amb ell fem l’espai parlem on a través de jocs i de teatre amb disfresses i titelles els infants poden enriquir el seu llenguatge oral.

Pel què fa als MOMENTS D'AULA:
- Aquest curs hem començat el projecte "Petjades". Tot va començar quan l’avi Pepet ens va demanar ajuda per obrir una maleta que tenia a casa seva. Allà hi vam trobar fotos antigues i mooltes revistes que els nens havien fet. Vam poder comparar amb revistes d’actualitat i a partir d’aquí vam fer una pluja d’idees de persones que es necessiten per crear una revista i així va ser com la nostra classe som els fotògrafs i fotògrafes!
- Els dijous fem música amb la Gemma i a banda d'ensenyar-nos cançons, també hem tocat algun instrument.
- Ens encanta anar al gimnàs a fer psicomotricitat! Comencem escalfant per després poder enderrocar la muralla i a través de la pròpia vivència, ser conscients del propi cos, així com potenciar l'autoestima.
- Altres moments de gaudi a l'escola ha estat quan ens vam trobar la barretina del Tió al pati i gràcies als trossos de manta que va anar deixant el vam trobar ben amagat al bosc.
Esperem que en gaudiu molt i compartiu aquestes fotos amb els vostres fills i filles, perquè us puguin explicar amb les seves paraules i les seves emocions, el seu dia a dia a l’escola.
Moltes gràcies per la vostra atenció!
